Kirgizija 2007

Odprava PD Gornji Grad: Klemen Petek, vodja odprave, Klemen Avšič, Blaž Krznar, Marko Mermal, Andrej Pahovnik, Boštjan Pahovnik in pridruženi član Darko Urbančič - Pik Lenina in Han Tengri

Odprava PD Gornji Grad - Kirgizija 2007

Člani odprave:

Cilji odprave:
Pik Lenin (7142 m): pristop po normalni smeri in smučanje z vrha gore
Han Tengri (6995 m): pristop na vrh po normalni smeri z južne strani

Priprave na odpravo so se začele odvijati takoj po novem letu, trajala pa je od 1. julija do 17. avgusta 2007 in bila je razdeljena na dva dela. Prvi je bil namenjen Pik Leninu in je trajal do 24. julija, ko so Avšič, Mermal, B. Pahovnik in Urbančič odleteli proti Sloveniji. Preostali trije pa smo se potem posvetili Han Tengriju.
Odpravo ocenjujemo za uspešno, saj smo osvojili vse zastavljene cilje, si nabrali veliko dragocenih izkušenj v »visokih hribih«, pa tudi izkušenj z organiziranjem odprave, ki jih bomo, vsaj upamo, s pridom izkoristili še pri kakšnem podobnem projektu.
Imeli smo kar nekaj sreče z vremenom in izkoristili kratka obdobja lepega vremena za dejavnost na obeh gorah. (Letos so bili pred našim pristopom na Pik Lenina zabeleženi le trije pristopi na vrh.) Dejstvo, da smo imeli v bazah lastno kuhinjo in smo si hrano pripravljali sami, je občutno vplivalo na nižje stroške odprave. Pa še prav dobro smo jedli!

Kronološki potek odprave:

01.07.: Popoldanski let Brnik – Istanbul. V Istanbulu en dan čakamo na nadaljnji let. Namestitev v hotelu.
02.07.: Ogled Istanbula. Zvečer Poletimo proti Biškeku, glavnemu mestu Kirgizije.
03.07.: Ob štirih zjutraj pristanemo na letališču Manas v Biškeku. Ob devetih dopoldne poletimo proti Ošu. Let traja 45 minut. Namestitev v apartmaju. Popoldne nabava hrane za na hrib in pakiranje.
04.07.: Ob dveh popoldne se z »mašinko« odpeljemo proti Achik-Tashu. Vožnja traja 12 ur.

05.07.: Ob dveh ponoči prispemo v bazni tabor (3700 m). Postavimo šotora. Zdravstveno stanje večine članov je slabo (driska, bruhanje). Dopoldne aklimatizacijska tura na greben nad baznim taborom. Zvečer priprava in tehtanje tovorov za nosače s konji, približno 250 kilogramov opreme.
06.07.: Vzpon do tabora 1 (4200 m), ki je odslej naša baza. Vzpon z 20 kilogramskimi nahrbtniki traja približno šest ur. Avšič zaradi bolezni ostane v bazi. Postavimo šotora in kuhinjo.
07.07.: Slabo vreme. Počitek in urejanje kuhinje.
08.07.: Dopoldne lepo vreme. Krznar, A. Pahovnik in Urbančič se skušajo povzpeti do tabora dve (5300 m). Popoldne se vreme poslabša. V snežni nevihti postavijo šotor 300 m pod dvojko. Zvečer se nam na enki pridruži Avšič.
09.07.: Lepo vreme. Mermal, Petek in Pahovnik B. se povzpnemo na dvojko. Urbančič sestopi v enko. Krznar in A. Pahovnik prestavita šotor na dvojko. Prespimo.
10.07.: Načrtujemo vzpon proti trojki (6100 m). Krznar zboli. Predvidevamo da gre za začetek možganskega edema. Vsi sestopimo v enko. Krznar potrebuje pomoč pri sestopu. S spuščanjem se mu stanje izboljšuje. Avšič se vzpne na dvojko, kjer prespi.
11.07.: Počitek na enki. Avšič sestopi v enko. Ne počuti se najbolje, bolezen zadnjih dni ga je preveč izčrpala.
12.07.: Slabo vreme. Počitek
13.07.: Vzpon na dvojko, kjer prespimo. Avšič in Krznar ostaneta na enki.
14.07.: Urbančič sestopi v enko. Ostali poizkusimo proti trojki. Vreme ni najboljše. Mermal se kmalu obrne in sestopi v enko. Nekje na polovici zaradi sneženja in megle odnehamo tudi ostali trije. Naredimo depo opreme. A. Pahovnik ostane na dvojki, kjer prespi. Petek in B. Pahovnik, ki ima težave z očesom, pa odsmučava do enke.
15.07.: Lepo vreme. Počitek. V enko dopoldne prismuča A. Pahovnik.
16.07.: Avšič in Urbančič ostaneta v enki in naslednji dan sestopita bazo. Ostali se povzpnemo na dvojko. Dopoldne lepo vreme, popoldne sneži.
17.07.: V globokem snegu se vzpnemo na trojko. Vreme je lepo. Upamo da bo tako tudi naslednji dan, ko načrtujemo vzpon na vrh.
18.07.: Vreme je lepo, piha pa izredno močan veter. B. Pahovnik zaradi slabega počutja in težav z očesom odsmuča v enko. Ostali ob 6.30 krenemo proti vrhu. Krznar se na višini 6500 m zaradi težav s prsti na nogi odloči za spust s smučmi čez severno steno. Pahovnik A. in Petek prispeva na vrh ob 14.30. Mermal pa dve uri za nama. A. Pahovnik z vrha smuča do dvojke, kjer prespi. Petek in Mermal pa sestopiva do trojke, kjer prespiva.
19.07.: Pahovnik A. nadaljuje z smučanjem do enke. Petek in Mermal pospraviva trojko, Mermal sestopi, jaz pa odsmučam v enko.
20.07.: Krznar in A. Pahovnik odideta na dvojko po šotor. Sušenje in čiščenje opreme.
21.07.: V slabem vremenu pospravimo enko. Ob 12. uri pridejo nosači. Sestopimo v bazo. Z »mašinko« se zvečer odpeljemo proti Ošu.

22.07.: V Oš prispemo ob 4. uri zjutraj. Čez dan ogled bazarja.
23.07.: Popoldne poletimo proti Biškeku. Namestitev v apartmaju.
24.07.: Urejanje formalnosti v Biškeku za nadaljevanje odprave in nakup hrane. Poslovimo se od Avšiča, Mermala, B. Pahovnika in Urbančiča, ki odletijo proti Sloveniji.

25.07.: Vožnja do Karakola (5 h). Ob sedmih zvečer z »mašinko« nadaljujemo proti helikopterski bazi (Maida-Adyr), kamor prispemo ob dveh zjutraj naslednji dan.
26.07.: Počitek. Slabo vreme.
27.07.: Slabo vreme. Helikopter zopet ne poleti.

28.07.: Lepo vreme. S helikopterjem poletimo v bazo pod Han Tengri na ledenik Južni Inylchek (4000 m). V bazi je več kot pol metra novega snega.
29.07.: Lepo vreme. Priprava na vzpon do tabora tri. Zaradi dobre aklimatizacije se nameravamo v enem zamahu povzpeti do tabora tri (5900 m), na sedlo med Han Tengrijem in Pik Čapajevim.
30.07.: Opolnoči krenemo iz baze. Ob treh popoldne prispemo na trojko in se namestimo v snežni luknji. Vidno smo utrujeni.
31.07.: Slabo vreme. Počitek na trojki in čakanje na boljše vreme.
01.08.: Krznar in Petek zaradi slabega počutja odsmučava do baznega tabora. A. Pahovnik pa se odloči za vzpon na vrh, kamor pripleza ob 12. uri, nato pa sestopi do trojke.
02.08.: Slabo vreme, sneži. A. Pahovnik čaka na trojki na izboljšanje vremena. V bazi zapade približno meter snega.
03.08.: A. Pahovnik smuča od trojke v bazo.
04.08.: Lepo vreme. Krznar in Petek zvečer načrtujeva vzpon na trojko. Zaradi sneženja odideva spat.
05.08.: Krznar ob treh zjutraj krene proti trojki. Sam zaradi bolezni opustim misel na ponovni poizkus.
06.08.: Krznar se iz trojke vzpenja proti vrhu. Petdeset metrov pod vrhom zaradi slabega vremena odneha in sestopi v bazo, kamor prispe v poznih večernih urah.
07.08.: Počitek v bazi in čakanje na helikopter, ki pa ta dan ne prileti.

08.08.
: Odletimo do »helikopterske baze«, popoldne pa z »mašinko« nadaljujemo proti Karakolu, kamor prispemo ob enih zjutraj naslednjega dne in se namestimo v apartmaju.
09.08.: Vožnja do Čulpan-Ata ob jezeru Ysyk-Köl, kjer preživimo naslednjih sedem dni.

17.08.: Ob treh ponoči poletimo iz letališča Manas proti Istanbulu. Ob dvanajstih iz Istanbula poletimo proti Brniku. Ob pol petih popoldne smo po dobrem mesecu in pol spet doma v Gornjem Gradu, kjer nam domači, prijatelji in planinski kolegi pripravijo čudovit sprejem.

Dosežki odprave:

• Smučanje od T2 do T1: Avšič
• Dostop do T2: Urbančič

Han Tengri (6995 m)
• Vrh: A. Pahovnik (Krznar zaradi slabega vremena obrne 50 m pod njim)
• Smučanje od T3 do BT: Krznar, A. Pahovnik, Petek

Odpravo so omogočili:
kupci naših majic, PD Gornji Grad, ZKZ Mozirje, OBČINA Gornji Grad, OBČINA Luče, FIRŠT ROTOTEHNIKA, KOMUNALA Gornji Grad, Banka CELJE, Kovinska industrija KLS, LIBURNIA d.o.o., Kovinoobdelava ROJTEN JURE s.p., LIMA Višinska dela, LESKOM d.d., G 300 PS d.o.o., ŽAGA TIPLES d.o.o., Mizarstvo KOVAČ d.o.o., PIVOVARNA LAŠKO d.d., DAVIDOV HRAM d.o.o., ŽITO GORENJKA d.d., IGLU ŠPORT d.o.o., RIHTER MONTAŽNE GRADNJE d.o.o., Zasebna ambulanta IRENA BLAŽIČ-LIPNIK, RUP d.o.o., Savinjske novice d.o.o.