Freisinški trimček

Gorenjski glas, 29.04.05 – Jelena Justin: Loška hišna gora, primerna za vzpon zjutraj ali popoldne, pred službo ali po njej. 700 metrov višinske razlike

Planinski kotiček: Lubnik (1025 m)

Loška hišna gora, primerna za vzpon zjutraj ali popoldne, pred službo ali po njej. 700 metrov višinske razlike.

Kar je za Ljubljančane Šmarna gora, za Kranjčane Jošt, je za Ločane Lubnik, hišna gora, ki se dviguje 1025 metrov visoko. Strma, čokata gora nad Škofjo Loko, kot da je vzklila iz starega mestnega jedra visoko nad škofjeloški grad, kot čuvaj loškega gospostva. Izpostavljena lega nudi fantastičen razgled na Kamniško-Savinjske Alpe, Karavanke. Preko Sorškega polja pogled priroma do Ljubljanske kotline s Šmarno goro; južno vidimo Polhograjsko hribovje, jugozahodno pa Stari vrh, Blegoš, Ratitovec. Pri orientaciji, katere gore vidimo, nam je v pomoč smerna plošča z graviranimi imeni bližnjih in daljnih vrhov.

Na Lubnik vodijo številne poti. Najkrajša je preko sedla Suša na blegoški cesti. Od tu pa do koče je le dobre pol ure hoda. Običajno se planinci podajo na vrh kar iz Škofje Loke, od gradu. ali po grebenu iz Podlubnika; med najbolj priljubljenimi pa je pot "čez Kobilo".

V Škofji Loki zavijete proti Poljanski dolini. Pri smerokazu Gabrovo zavijete desno in se po asfaltirani cesti začnete vzpenjati. Avto pustite na izrazitem levem ovinku, kjer je parkirišče. Ne morete ga zgrešiti. ker je ponavadi polno avtomobilov. Takoj vas čaka strm vzpon po lepo speljani markirani stezi. V približno pol ure pridete do vasi Gabrovo. Če vas čas preganja, se do vasi lahko tudi zapeljete z avtomobilom. Iz vasi nadaljujete naprej v smeri markacij. Kmalu boste prišli do razpotja. Markacija kaže levo, lahko pa greste tudi desno, kjer pa so oznake zelo slabe. Prišli boste na pot imenovano "čez greben". V vsakem primeru je iz Gabrovega do vrha še ena ura hoje. Na vrhu je planinska koča Dom na Lubniku, ki je odprta vsak dan od marca pa do konca novoletnih praznikov. V januarju in februarju je ob sobotah, nedeljah in praznikih odprto zavetišče Lubnikar.

Pot je skoraj ves čas speljana po gozdu, zato je v vročih mesecih vzpon prijetno senčnat. Pozimi je pot dobro shojena, saj je Lubnik priljubljena in obljudena višinska točka. Kljub temu pa dereze na štiri zobe vsekakor pridejo prav.

Loški "vršac" je priljubljen tudi med kolesarji. Pri Podpulferci, kjer se začne stara vojaška cesta na Blegoš, zavijete v smeri Gabrovo. Gesta je zmerno strma in zelo enakomerno speljana, asfaltirana. Pri Breznici, na nadmorski višini 693 metrov. ste že dovolj visoko, da vam narava nudi razgled na Poljansko dolino in Polhograjske Dolomite. Malo naprej od kmetije Suša zavijete desno v smeri kažipota Lubnik. Po kratkem vzponu pridete na sedlo. Levo vodi kolovoz proti Sv. Tomažu, desni kolovoz pa je začetek vzpona na Lubnik. Pri Nacetu je križišče, prava pot pa se odcepi levo navzgor. Zdaj bo potrebna vztrajnost in tudi nekaj trme. Pred vami so strmi klanci s kratkimi izravnavami. Kmalu dosežete greben med Lubnikom in Malim Lubnikom. Naslednji klanec vas bo gotovo "skipal" in pot bo treba nadaljevati peš. In v tem stilu do vrha. Vzpon je na koncu res hud!

Na vrhu je napor poplačan s čudovitim razgledom in tistim, s čimer se kolesarji tolažimo, ko brcamo navzgor; s spustom. Spust je zelo zahteven. Morda boste šli vmes. tam, kjer so skale, celo peš. Spustite se do vasi Gabrovo. od tam pa, po vaši izbiri presodite, kaj želite: spust po asfaltni cesti vzpona, ali pa nadaljujete po kolovozih do Starega gradu. Čelada je OBVEZNA!