Mrtva sta obležala pod plazom

Dva planinca sta se rešila, Zagrebčana in Karlovčana pa so reševalci s pomočjo lavinskih psov po dolgotrajnem iskanju našli mrtva..

Snežni plaz je v Kamniških Alpah pokopal četverico hrvaških planincev

Grintovec, kamor je bila minulo soboto namenjena četverica hrvaških planincev, je priljubljena zimska točka. Foto: Boris StrmšekV Kamniških Alpah se je minulo soboto popoldan zgodila tragična nesreča, kakršne v slovenskih gorah ne pomnimo. Snežni plaz je na poti s Kokrskega sedla proti dolini pod seboj pokopal štiri študente iz Zagreba, stare od 20 do 26 let. Dva sta, sicer poškodovana, preživela, za dva, Zagrebčana Marka Picka in Karlovčana Dina Jeranića, pa je bilo žal prepozno. Gorski reševalci iz Kamnika so njuni trupli včeraj zjutraj deset minut čez osmo uro s pomočjo lavinskih psov potegnili izpod snega.

Janez Kosec, vodja reševalne akcije in načelnik za informiranje in analizo pri Gorski reševalni službi v Kamniku, nam je včeraj povedal, da so bili študentje zelo dobro opremljeni z opremo, primerno za zimski čas v gorah. Bili so le brez lavinskih žoln (naprave, ki oddaja signale, da je človeka, ki jo ima ob sebi, lažje najti), vendar je to že tako vrhunska alpinistična oprema, da jo ima le malokdo. "V soboto dopoldne so se trije študentje iz Zagreba s Kokrskega sedla povzpeli proti Grintovcu, a so se pod vrhom vrnili proti Kokrskemu sedlu. Od tam so skupaj s četrtim prijateljem okoli 16. ure odšli proti dolini. Na robu gozdne meje so po vsej verjetnosti po nesreči sprožili snežni plaz, ki je potegnil po pobočju H. G. (po naših podatkih gre za Hrvoja Gjorisa iz Zagreba), tako da je z zlomljeno nogo obležal ob robu snežne gmote, ki je pod seboj pokopala prijatelje. R. D. (neuradno gre za Zagrebčana Roberta Demšarja) je bil zakopan pod snegom, a se je v štirih urah sam odkopal. Prijatelju H. G., z njim se je več vas odkopavanja pogovarjal, je dejal, da gre v dolino po pomoč. Gorska reševalna služba v Kamniku je bila o nesreči obveščena ob 4. uri zjutraj."

Kosec nam je še povedal, da je akcija reševanja stekla takoj, ko se je začelo daniti, saj bi bilo iskanje in reševanje ponoči zelo nevarno za gorske reševalce. "Ko smo prišli na kraj dogodka, smo s klici prišli do H. G., bil je pri zavesti in ni bil podhlajen, saj je zlezel v spalno vrečo. Začeli smo iskati preostala dva, plaz je študentje pokopal pod seboj na površini dobrih 50 metrov, in fanta, ki sta ju našla lavinska psa, smo našli. Ležala sta eden blizu drugega, meter pod snežno površino ter približno deset metrov od kraja, kjer se je izkopal D. R. Prvega fanta smo našli ob 8.10, drugega pa deset minut kasneje," je še povedal Kosec.

V reševalni akciji je sodelovalo 18 gorskih reševalcev in vodnikov psov ter pet lavinskih psov. Kosec je še dejal, da je bila omenjena gorska nesreča s smrtnim izidom prva, ki se je zgodila to leto na območju Gorske reševalne službe v Kamniku. Poškodovana planinca so včeraj včeraj zjutraj prepeljali v klinični center v Ljubljano, enega izmed njiju pa so proti večeru prepustili v domačo nego (po naših podatkih je bolnišnico zapustil Hrvoje Gjoris).

Damijana Žišt

2 komentarjev na članku "Mrtva sta obležala pod plazom"

Fredi Belavić,

"Bili so le brez lavinskih žoln (naprave, ki oddaja signale, da je človeka, ki jo ima ob sebi, lažje najti), vendar je to že tako vrhunska alpinistična oprema, da jo ima le malokdo."

Lavinska žolna je obvezen del zimske opreme, tako alpinistične kot planinske. Če bi skupina imela ustrezno lavinsko opremo (žolna, lopata), bi lahko že preživeli začel iskanje zasutih prijateljev. Preživelim je že dovolj hudo zaradi izgube prijateljev in sam ne želim na njih metati doodatno breme odgvornosti.

Dejstvo je, da to kar sem sam napisal bi moglo biti napisano v časopisu in povedano v poročilih, ker se samo z dodatnim izobraževanjem gornikov lahko preprečijo, oz. smanjšajo smrtni izidi v takšnih nesrečah.

Fredi

Velimir Baćko Bijelić,

Hvala za zelo korektno napisano poročilo a ne kot neki ...