Špik ob Rodici

Kot vse Spodnje Bohinjske gore slovi Špik z gorsko okolico po bogastvu planinskega cvetja in prelepih razgledih ...Janez Pikon: Izpostavljeno teme gore ponudi izredne razglede na visoki terasi, kakršne so v naših gorah težko primerljive.

Brezpotje krnice pod Malo Rodico in rajski vrtovi alpskega cvetja do delno poraščenega in dokaj visokega vrha Špik (1799 m), jugovzhodno nad planino Suha in severno ob Rodici. Doživimo nepozabne trenutke brezpotja in malo poznanega vrha, jugovzhodno nad planino Suha. Cvetoči gorski travniki so povsod po brezpotju, kjer tudi zemljevid klecne, konte, dolinice, ruševje in visoke ter strme trave, ki jih obidemo. Severno pod Rodico se razprostirajo in nizajo zeleni gorski pašniki in travnate glave sosednje Lepe Suhe, ki sežejo pod vznožje Male Rodice in nižje v koritaste Ulice do zaprodene ravnice Za Ulicami nad planino Suha. Brezskrbno se potepamo po brezpotju in gorskih travnikih, kjer občudujemo lepote narave, ki se nam kot film odkrivajo pred nami.

Brezpotje krnice pod Malo Rodico in rajski vrtovi alpskega cvetja do delno poraščenega in dokaj visokega vrha Špik (1799 m), jugovzhodno nad planino Suha in severno ob Rodici ...Doživimo nepozabne trenutke brezpotja in malo poznanega vrha, jugovzhodno nad planino Suha ...Brezskrbno se potepamo po brezpotju in gorskih travnikih, kjer občudujemo lepote narave, ki se nam kot film odkrivajo pred nami ...Cvetoči gorski travniki so povsod po brezpotju, kjer tudi zemljevid klecne, konte, dolinice, ruševje in visoke ter strme trave, ki jih obidemo ...Severno pod Rodico se razprostirajo in nizajo zeleni gorski pašniki in travnate glave sosednje Lepe Suhe, ki sežejo pod vznožje Male Rodice in nižje v koritaste Ulice do zaprodene ravnice Za Ulicami nad planino Suha ...

Mokri so še gorski travniki, vendar jih toplo sonce že suši, zato pazimo, da komu ne zdrsne po dokaj vpeti vesini. Vztrajamo in skupaj preplezamo zadnje metre na vrh, kjer pot vodi še dlje in bolj naokrog, nas pa Viktor zaviža malo nazaj in po drugi strmini naravnost navzdol. Vse je skrbno pripravil, že ko sem ga prosil, če bi mi pomagal, da skupino popeljeva v smeri, kjer sva midva pred desetletjem preiskovala tudi manjše brezno zahodno, je takoj privolil, še več. Med tednom je najbolj neprehoden predel, ki je močno poraščen z rušjem, presekal in uredil prehode za lažje napredovanje do razglednega dostopa na vrh Špika.

Vse je skrbno pripravil, že ko sem ga prosil, če bi mi pomagal, da skupino popeljeva v smeri, kjer sva midva pred desetletjem preiskovala tudi manjše brezno zahodno, je takoj privolil, še več ...Mokri so še gorski travniki, vendar jih toplo sonce že suši, zato pazimo, da komu ne zdrsne po dokaj vpeti vesini ...Vztrajamo in skupaj preplezamo zadnje metre na vrh, kjer pot vodi še dlje in bolj naokrog, nas pa Viktor zaviža malo nazaj in po drugi strmini naravnost navzdol ...Pogled po prostranih grebenskih travnikih združimo s krajšim vzponom na izpostavljeni rob, odkoder seže pogled na planino Suha in območje Za Ulcami, pod vznožje Male Rodice ...Med tednom je najbolj neprehoden predel, ki je močno poraščen z rušjem, presekal in uredil prehode za lažje napredovanje do razglednega dostopa na vrh Špika ...

Pogled po prostranih grebenskih travnikih združimo s krajšim vzponom na izpostavljeni rob, odkoder seže pogled na planino Suha in območje Za Ulcami, pod vznožje Male Rodice. Kot vse Spodnje Bohinjske gore slovi Špik z gorsko okolico po bogastvu planinskega cvetja in prelepih razgledih. Sledi preseka med rušjem, od koder pridvi gams in zbeži po melišču, tukaj brezpotje postane manj zahtevno. Zadovoljstvo sledi na temenu gore s pogledom na bližnjo gorsko verigo, ki nam je v izobilju postreženo še s panoramskim razgledom po bližnjih vrhovih in širnem obzorju do Triglava. Izpostavljeno teme ponudi izredne razglede na visoki gorski terasi, kakršne so v naših gorah težko primerljive.

Po daljšem počitku prečenje z gore nadaljujemo južno po grebenu in pod veliko odkrušeno skalo, ki visi iz ostenja gore nad sedlom, kjer se po brezpotju spustimo nižje v smeri gorskega pašnika zahodno ob lovski koči Na Glinu, vzhodno nad planino Suha. Ob Viktorjevem stanu še dlje posedimo in se kasneje spustimo nižje do zgornje in prečne ceste v Javorju, kamor se krožno vrnemo do izhodišča. Težko se najde lepše kotičke, kot smo jih doživeli mi v naših gorah s pomočjo Viktorja in doživimo prekrasen dan, ki ga ne bomo kar tako pozabili.

Janez Pikon

Moja gorska pot skozi čas ...Moj arhiv: Janez Pikon

Video: Špik ob Rodici

Bohinjsko jezeroZadovoljstvo sledi na temenu gore s pogledom na bližnjo gorsko verigo, ki nam je v izobilju postreženo še s panoramskim razgledom po bližnjih vrhovih in širnem obzorju do Triglava ... Na Špiku ob RodiciIzpostavljeno teme ponudi izredne razglede na visoki gorski terasi, kakršne so v naših gorah težko primerljive ...
Špik ob Rodici, 1799 mVztrajamo in skupaj preplezamo zadnje metre na vrh, kjer pot vodi še dlje in bolj naokrog, nas pa Viktor zaviža malo nazaj in po drugi strmini naravnost navzdol ... Planina Suha, pr' ViktorjoOb Viktorjevem stanu še dlje posedimo in se kasneje spustimo nižje do zgornje in prečne ceste v Javorju, kamor se krožno vrnemo do izhodišča ...