AN - 07.08.2018

Spet nekaj prvenstvenih

Pretekli teden se je v gorah veliko dogajalo. Preplezane so bile številne manj in bolj zahtevne klasike. Na dan so prišle nekatere novosti predpreteklega tedna.

Prvenstveni v Jerebici in že prva ponovitev

Jerebica je najbolj poznana po njeni južni steni, ki se v vsej svoji lepoti razkazuje mimoidočim voznikom v dolini. Južna stena je bogata s smermi in večkrat obiskana, še posebej Sivi ideal. V severovzhodni in predvsem severni steni Jerebice pa so obiski redki. Slednji steni sta si za svoj cilj izbrala SIlvo Karo in Marija Jeglič ter tam preplezala dve novi smeri. 28. julija sta dostopila pod SV steno, kjer sta imela ogledano linijo med izrazitima Huljevo in Alijevo smerjo. Prehode sta iskala sproti v strmi in dobri skali z dolgimi runouti. Svojo smer sta imenovala Julijska orlica (VII+/VI, 450 m). Do roba stene sta potrebovala sedem ur. Naslednji dan sta pogledala še v severno steno in v njenem levem delu našla lepe naravne prehode. Nad steno nista bila povsem navdušena. Razlog njene neobiskanosti je po njuno v krušljivosti in zaraščenosti. Svojo smer sta poimenovala Konfin (VII-/V, 340 m). Plezala sta štiri ure. Več ...>

►Vrisa smeri v SV in S steni. Vir: Friko.si

Julijska orlica ni dolgo čakala na ponovitev. Prva sta jo ponovila Gašper Pintar in Klemen Gerbec v soboto, 4. avgusta. Tudi onadva sta potrdila njeno strmino ter potrebo po dobri fizični in hkrati psihični pripravljenosti ob morebitnem obisku. Naslednji dan sta preplezala še Meč  (VI+/V-V, 800 m) v Malem Koritniškem Mangartu. Več ...>

Nova v Kalški gori

V SV steni Kalške gore sta novo smer najverjetneje preplezala Maja Šuštar in Urban Bolta. Linije ni v vodniku, niti nista našla sledi predhodnikov. Plezala sta levo od smeri Durjava-Valant in jo višje prekrižala. Na križišču sta našla tudi edine sledi sledi predhodnikov. Svojo smer sta poimenovala So rekle ovce (V+/IV, 220 m). Te so jima ob prvem poskusu, s svojim begom v dolino napovedale nevihto, v drugo pa so se pasle visoko pod Grintovcem ...

Tudi drugod po naših hribih se je plezalo. Superklasike šeste stopnje so bile pogosto na sporedu, med njimi pa se je našla tudi kakšna smer, ki ni pogosto obiskana. Miha Močnik in Boštjan Tomplak (AO Železničar) sta preplezala Kozjekovo smer Strah pred letenjem v Veliki Mojstrovki. Težavnost ocenjujeta na VI/V. Več ...>

V preteklih tednih so bile plezane in opisane tudi Puntarska v Vršacu, Opium v Široki Peči, Zajeda Travnika, DKV v Trapezu in Direktna v Špiku, Zmaj v Ojstrici.

Velike klasike

Nad Chamoixom je bilo v zadnjem tednu aktivnih več naših navez. O eni izmed teh lahko že beremo. Tomaž Jakofčič in Aljoša Hribar sta preplezala smer Contamine Vaucher (TD, 6a, 400 m) v Aiguille du Peigne in veleklasiko Walkerjev steber (ED-, VI, 1200 m) v Grand Jorasses. Več v Tomaževem zapisu ...>

Ivan Štornik (AK Ravne) je s soplezalcem 10. julija opravil prečenje Mont Blanca. Pričela sta s prvo gondolo na Aguille du Midi, nadaljevala preko Mont Blanc du Tacula in Mont Maudita ter pristopila na vrh. Sledil je sestop preko Gouterja, do koče Nid d’Aigle, kjer sta prespala. Naslednjega dne sta se z zobato železnico ter gondolo vrnila nazaj v dolino. Turo je popestrila tehnika, ki je v dobri nameri poslala klic na pomoč domačim. Nesporazum je bil na srečo hitro rešen. Več ...>

1. vseslovenski alpinistični tabor in 6. tabor Nejca Zaplotnika

Alpinistični odsek Kranj in Komisija za alpinizem vabita na skupni tabor na Kranjsko kočo na Ledinah. Od 17. do 19. avgusta bosta skupaj potekala 6. tabor Nejca Zaplotnika in 1. vseslovenski alpinistični tabor, katerega namen je povezovanje slovenskih odsekov in članov. V sklopu tabora bosta tudi dve predavanji. V petek bosta predavala mlada kranjska alpinista Tjaša Jelovčan in Janez Svoljšak, v soboto pa Nejčev soplezalec Tone Perčič. Vabljeni! Več ...>

Kolumna KA in svedrovci

Kolumno o svedrovcih se je v zadnjem tednu večkrat komentiralo, objavljena pa je bila tudi nova kolumna na to temo ...>