Mladi

... alpinistični perspektivci letos v in nad Kamniško Bistrico

17. in 18. februarja 2018, je bil v gorah nad Kamniško Bistrico zimski plezalni tabor za mlade perspektivne alpiniste.

Vodji: Urban Novak in Luka Stražar, člani: Benjamin Ocepek, Jakob Skvarča, Denis Arnšek, Domen Košir, Jan Slapšak, Luka Kračun, Neli Penič, Peter Hrovat, Alex Kraljič, Anže Mihevc, Krištof Fortuna, Petra Klinar, Aleksander Krajnc, Mirko Silan, Nejc Turnšek, Vid Vilhar.

V nedeljo ni nihče splezal nič. Kljub temu smo zjutraj s pripravljenimi nahrbtniki zajtrkovali in v slogu »če ne greš, ne veš« odšli pogledat, če bi se izbrane cilje slučajno dalo realizirati. Vreme je povedalo svoje in brez izjem smo obrnili.

Sobotni plani so bili dokončno skovani v petek. Takrat smo se nekateri prvič v živo spoznali in poleg planov za naslednji dan morda skovali še kakšnega za prihodnje sobote. Sobota je bila za plezanje primernejši dan tega vikenda. V stenah Turske gore, Brane in predvsem Planjave smo tako udeleženci bolj ali manj uspešno iskali prehode, razmere, varovanje in spuste po vrvi. Ob ne najbolj enostavnih snežnih razmerah ter vetru je kompleksnost plezanja v gorah pozimi prišla še bolj do izraza. Pred mrakom in pa pozno v trdo temo so naveze pricalpljale nazaj v Kamniško Bistrico, nekateri pa so noč preživeli v Bivaku pod Skuto.

Zahvala gre Komisiji za alpinizem PZS, ki podpira in ima posluh za koristnost tovrstnih taborov za razvoj bodočih alpinističnih generacij.

Opravljeni vzponi:
• Vilhar-Klinar: Planjava, Smer Svetelove, poskus
• Novak-Stražar: Brana, Spodnji steber s Šijo Brane, III/3 M, ok. 350 m

Mnenja udeležencev:
Vid Vilhar: Razmere so redko take, da se nebi dalo plezat, hitro pa postanejo dovolj slabe, da se ti ne da plezat. To je po mojem mnenju glavna lekcija tega tabora, ki mi v kombinaciji z novimi izkušnjami pomeni precej več, kot kak kilometer strmega škripavca. Hvala soudeležencem in šefoma za poučen vikend v hribih:).
Domen Košir: Tabor je bil kot prejšnje leto, odličen. Dobro vzdušje, dobra družba, lepi hribi, lepa plezarija. Spoznal sem nove prijatelje, pridobil nekaj novih izkušenj in dobil nekaj idej za plezanje v prihodnosti.
Alex Kraljič: Zelo sem bil zadovoljen s svojim prvim taborom. Uspelo nam je preplezati zadano smer, kjer je že sam dostop zahteval veliko truda, da smo se po globokem snegu prebili do stene. Naslednji dan smo se zaradi megle in močnega vetra raje vrnili iz bivaka direktno v dolino. Najbolj pomembno mi je bilo to, da sem na taboru spoznal sebi podobne, zagnane alpiniste, s katerimi si želim v prihodnje še kaj preplezati.
Neli Penič: Lepo se je bilo udeležiti tabora v domačih hribih ter ponotranjiti, da se da v hribe tudi v ne najbolj idealnih razmerah in ob dovolj motiviranih ljudeh tudi kaj splezati. Taka družba vedno vrže še nekaj polen na ogenj.
Anže Mihevc: Moj prvi tabor in predvsem super izkušnja za nadaljnje alpinistično udejstvovanje v spremenljivih zimskih razmerah. Vodji tabora sta nas spodbujala in bila vir navdiha in motivacije za vse udeležence. Še posebej pa sem vesel, da sem spoznal mnogo novih navdušenih plezalskih prijateljev, ki jih ne ustavijo tudi malo slabše razmere.
Nejc Turnšek: Tabor je bil kljub neizpolnjenim ciljem odličen. Dobra družba, nove poznanstva, preizkušanje lastne volje, novi pogledi na alpinizem. Hvala Luki in Urbanu za nasvete in organizacijo.
Benjamin Ocepek: Dobra stvar teh taborov je, da te nekdo zbrca da greš v hribe tudi ko se sam ne bi spravil. Tako se še največ novega naučiš. Poleg tega spoznaš podobno mislečo mladino in tudi izkušene majstre. Včasih pa še kak nov konec sveta. No, tudi ta tabor je bil iz teh zornih kotov uspešen. Le ta dobro večerjo smo nekateri zamudili, ker smo spali v bivaku.
Jan Slapšak: Kljub neidealnim razmeram sva imela s soplezalcem velike apetite in že v soboto opravila malo daljšo turo, ki se je končala s spanjem v bivaku. Družbo smo si delali s še eno navezo, kar se je v dolgotrajnem gaženju vsekakor izplačalo. V nedeljo je naše plane prekrižalo slabo vreme, ki nas je pregnalo nazaj v dolino. Kljub temu sem iz tabora odšel bogatejši za nekaj izkušenj, ki mi bodo vsekakor prišle prav.
Petra Klinar: Tabor tudi tokrat ni razočaral. Vikend poln novih izkušenj, novih obrazov in možnosti, da se z nekaterimi še kdaj navežemo na štrik.