Romantično

Gorenjski glas - Jelena Justin: ... prečenje s kozorogi  - Prečenje Poliških Špikov

Ceria Merlone (2554 m) – Romantično prečenje po veličastnih policah Poliških Špikov, kjer nas z vsakega vrha gledajo kozorogi. Zavarovana pot, ki poteka po vojaških položajih italijanskih alpinov iz prve svetovne vojne.

Če s Kanina pogledamo na sever, se nam pogled ustavi na ogromni skalni pregradi, ki jo imenujemo Poliški Špiki. Najvišji v pregradi je Montaž, jugovzhodno od njega pa strumno stojijo Vrh Brda (Cima Verde, 2661 m), Špik nad Plazom (Modeon del Montasio, 2606 m), Špik Hude police (Cima di Terrarossa, 2420 m), Špik nad Tratico (Cime Gambon, 2405 m), Špik nad Nosom (Foronon del Buinz, 2531 m) in Špik nad Špranjo (Modeon del Buinz, 2554 m). Danes bomo naredili veličastno turo po poti Ceria Merlone, ki preči del Poliških Špikov. Izpustili bomo le vzpon iz Škrbine Prednje Špranje, saj se bomo poti priključili na vrhu Krnega dola.

Prek Rateč se zapeljemo proti Nevejskemu sedlu, kjer zavijemo desno na ozko in strmo cesto do planine Pecol, kjer parkiramo. Približno pet minut hodimo po cesti proti koči Brazza, nato pa zavijemo desno in nadaljujemo po asfaltirani cesti, kasneje po makadamu mimo pašnih hlevov, najprej do planine Larica, kasneje dosežemo še planino Krni dol. Do sem smo prehodili približno štiri kilometre. Ob koči na planini zavijemo levo na ožjo stezico, ki se višje priključi poti 625, ki pelje na sedlo Scalini, mi pa na skali zagledamo s sprejem narejen smerokaz in zavijemo levo na neoznačeno pot, udobno mulatjero, ki nas pripelje sedemsto višinskih metrov višje na Krni dol, 2351 m. Z vrha sledimo do škrbine Krni dol / Forcela del Cregnedul, kjer vstopimo na pot Ceria Merlone, ki na sedlo pride s Škrbine Prednje Špranje. Smo v zahodnem pobočju Špice v Planji, visoko nad pašniki planine Krni dol. Ozke police zahtevajo trden korak in nič vrtoglavosti, zavarovane so na najožjih mestih. Sam začetek poti je izjemno izpostavljen, prestopimo celo prazen nič, ki terja zbrano glavo. Hodimo po vrtoglavih policah t. i. Nižjih vrhov / Cime delle Puartate, 2436 m. Najlepši del poti, najlepše prečenje. Ko dosežemo škrbino Forca de la Val, se najprej strmo povzpnemo, nato pa sledi zoprn vzpon po zagruščeni grapi, na vrhu katere zavijemo levo do skal. Vzpenjamo se na Špik nad Špranjo / Modeon del Buinz, 2554 m, s katere se nam odpre pogled na planino Pecol. Prečimo greben in se povzpnemo na Špik nad Nosom / Foronon del Buinz, 2531 m, na vrhu katerega je čudovit bivak, posvečen alpinisti Luci Vuerichu, alpinistu iz Trbiža, ki se je smrtno ponesrečil v Prisojniku. S Špika nad Nosom začnemo sestop do Škrbine nad Tratico. Pot nas najprej vodi med kamnitimi bloki, ki dajejo slutiti, kakšne nore zgodbe so se v tem delu gora pisale v času prve svetovne vojne. To je bil greben italijanskih položajev, ki so usmerjali ognjene krogle iz možnarjev v Dunji in Reklanici na avstrijske položaje, ki so bili na Višu in na Koštrunovih špicah. Sledi strm, izpostavljen sestop direktno navzdol, nato pa malce prečenja v desno do melišča, po katerem se sprehodimo do Škrbine nad Tratico, kjer so vidni ostanki vojne norije. Na drugi strani škrbine, okoli ogromne skale, je čudovit skalni fotelj z razgledom na Nabojs, Viš in Koštrunove špice.

S Škrbine nad Tratico se rahlo spustimo, nato pa prečimo skoraj vodoravno po udobni mulatjeri južno pobočje Špikov nad Tratico / Cime Gambon do poti, ki pelje na Špik Hude police. Če imamo energijo, lahko skočimo še na ta vrh, sicer pa po mulatjeri sestopimo v dolino.

Za omenjeno pot je nujno stabilno vreme, obvezna oprema pa čelada, plezalni pas in samovarovalni komplet. Čudovito prečenje za užitek in veličastnost gorskega sveta.

Nadmorska višina: 2554 m
Višinska razlika: skupna 1380 m
Trajanje: 9 ur
Zahtevnost: 5 / 5

06.09.2017
Romantično prečenje s kozorogi

Začetek poti je zračen in zahteva trden korak brez vrtoglavosti.
Foto: Jelena Justin

Vso pot nas bodo opazovali kozorogi. Pravljično, a zavedajmo se,
da je to njihov dom in da so oni gospodarji. / Foto: Jelena Justin

Police, ki so pred nami. Hm, le kje pelje pot? Pa sploh pelje?