Od snega do morja

Samo Kham: Smučarski pozdrav poletju – od snega do morja

V zadnjih letih se veliko športnikov odloča za različne maratonske podvige, povezovanje različnih koncev Slovenije z različnimi športi, npr.: v najkrajšem možnem času čez Slovensko planinsko pot, triatlon na Triglav, od morja na Triglav, dirka po Sloveniji ...
Tudi v tujini je bilo veliko podobnih preizkušenj. Časi za odprave in ture so se zelo skrajšali in pri veliko projektih je ideja, da vse v celoti opraviš prej kot v enem dnevu.

Tako sem pred slabimi tremi leti tudi sam prišel na idejo, da bi povezal smučanje na snegu in plavanje v morju. Seveda vse skupaj v enem kosu v enem dnevu na lasten pogon - kar pozimi ali zgodaj pomladi ne bi bil noben problem, saj bi z malo sreče lahko smučal precej blizu morja. Takrat še ni kopalne sezone, voda je še mrzla in to bilo nekako »na silo«.
Bolj mi je bila pri srcu ideja: dopoldne gremo malo smučat, popoldne pa se namakat v morje, tako kot ostali. Osnovna ideja je bila, da bi projekt izpeljali 21. junija ali kasneje, ko nastopi koledarsko poletje, vendar so žal zime bolj skope s snegom in odločil sem se za 1. junij, t. j. prvi dan meteorološkega poletja.

Junija 2015 sva z bratom Gorazdom začela s kolesarjenjem, vendar sem padel in pokvaril kolo, tako da sva morala podvig prekiniti. Lani sem malo odmislil vse skupaj, letos pa je ideja ponovno priplavala na površje.
Na obrazku (beri: facebooku) sem ustvaril dogodek in nanj povabil prijatelje in druge. Odzvala sta se Jure Noč in Rok Svetina in bili smo trije borci. Klemen Kunaver (Studiokunaver) se je ponudil za spremstvo in fotografiranje - tako pa je bila rešena osnovna logistika.

V četrtek, 1. junija, smo naložili opremo v Klemnov kombi in se odpeljali na Jezersko.
Ob 3.10 smo z vso turnosmučarsko opremo začeli s hojo iz Ravenska Kočna in se po lovski poti mimo Kranjske koče na Ledinah podali na ledenik pod Skuto ter nadaljevali do najvišje točke snežišča, do stene Skute.
Za ta čas je bilo res malo snega in veliko kamenja. Vendar je bila smuka s smučmi Elan Ibex 84 zelo dobra.
Brez daljšega počitka smo sestopili, saj smo vedeli, da nas čaka še skoraj dvesto kilometrov kolesarjenja do Tartinijevega trga v Piranu.

V dolini smo dali vso opremo v kombi in odtekli/odpešačili peščeni del ceste, tako da smo s kolesarjenjem začeli na asfaltu - uporabili smo namreč cestna kolesa. Malo pred deveto uro smo že kolesarili, vendar je Roku takoj v vasi Zgornje Jezersko počila zadnja guma.
Ker nismo imeli rezerve, nam je na pomoč priskočil domačin in lahko smo nadaljevali skupaj.
Kolesarjenje je od tu naprej potekalo zelo dobro - le do Ljubljane smo bili nekoliko organizacijsko zmedeni in tako izgubili nekaj časa, vendar ta ni bil v prvem planu. Nato je res steklo in kolesarjenje s kolesom Scott Foil 20 je bil pravi užitek.
Kasneje, okoli Kozine, se nam je začela poznati utrujenost in hitrost je padala.

V Kopru smo prvič prišli do morja, vendar smo se odločili za Piran in premagati smo morali še dva klanca. Kolesarski del smo zaključili okoli 17.40 na Tartinjevem trgu v Piranu. Nato smo skočili v vodo in si privoščili točeno pivo.

V 14,5 urah smo: prehodili 13 kilometrov in se pri tem vzpeli za 1100 metrov, prekolesarili 193 kilometrov (z 1400 višincev vzponov in preko 2400 višincev spustov) in preplavali kakšnih sto metrov.

Tura je uspela, vidim pa kar nekaj prostora za izboljšave. Lahko bi izboljšali čas. Morda bomo v prihodnje spremenili kolesarski cilj in dodali plavanje v morju z nekim smotrnim ciljem.

Pri izvedbi projekta so mi poleg prijateljev priskočili na pomoč še:
podjetje Prolocotrade (Scott), podjetje Elan, podjetje Slatnar, trgovina Actionmama, servis športne opreme Obris in fotograf Klemen Kunaver. Najlepša hvala vsem, saj brez njih ne bi bili uspešni.