Janja, Gregor ...

AK Ravne na Koroškem: Janja najboljša na Kitajskem, Gregor preplezal Aikulo, 9a
Friko Večer

Danes [23.04.2017] smo priča kar dvema koroškima uspehoma.

Prvič: Janja Garnbret je na Kitajskem pometla s konkurenco na drugi tekmi svetovnega pokala v balvanskem plezanju in se povzpela na svojo prvo najvišjo stopničko v članski konkurenci v tej disciplini.

Drugič: Gregorju Vezoniku je uspel “veliki met”. Po večkratnih neuspelih poizkusih mu je danes v tretje uspelo preplezati že dolgo želeno smer Aikula, (9a), v Burjakovih pečeh.

Prejšnji vikend so v plezališču Sopota plezali Domen Škofic, Jernej Kruder in še nekaj reprezentančnih kolegov.
Najboljši vzpon je uspel Domnu, ki je v petih poskusih preplezal smer In Time (9a), v drugem poskusu pa je bil uspešen še v smeri The secret (8c). Isto smer je v drugem poskusu preplezal tudi Gregor Vezonik.

Friko, 23.04.17 - Alen Turkalj: Gregor Vezonik
preplezal svojo prvo smer težavnosti 9a

/.../ V Burjakovih pečeh na Koroškem je Gregor Vezonik premagal zelo težko smer »Aikula« (kar v prevodu pomeni Morski pes), ki ima burno zgodovino.

»Smer sem prvič poskusil preplezati že pred šestimi leti. Blizu uspeha sem bil pred dvema letoma, takrat ko je smer uspešno preplezal tudi Domen Škofic. Po mnogih neuspelih poskusih pa je danes tudi meni uspelo, na kar sem zelo ponosen in vesel« je za Friko povedal Gregor.

Šele druga ponovitev smeri
Smer Aikula je prvi leta 2001 preplezal Uroš Perko in jo takrat ocenil z 8c. Gre za močno previsno in estetsko linijo, ki je tudi najtežja v tem plezališču. Prvi del smeri poteka po smeri Mašina (8a), kjer ta zavije v levo se Aikula nadaljuje naravnost čez velik previs. Na začetku previsa plezalca čaka najtežje mesto v smeri, po katerem mora zdržati še deset metrov težkega in natančnega plezanja do vrha. Cela smer je dolga dobrih 20 metrov.
Pred dvema letoma je smer prvič ponovil Domen Škofic, ravno v družbi Gregorja Vezonika. Ker se je v smeri od prvega vzpona polomilo nekaj oprimkov, sedaj poteka nekoliko bolj desno, Domen pa je ob spremembi predlagal oceno 9a.

V video prispevku si oglejte potek smeri Aikula in prvo ponovitev smeri Domna Škofica:

23.04.2017

Vecer.si 23.04.2017
Športna plezalka Janja Garnbret zmagala na Kitajskem

Slovenska športna plezalka Janja Garnbret je zmagala na tekmi svetovnega pokala v balvanskem plezanju v kitajskem Chongqingu. Osemnajstletna Korošica, ki blesti v težavnosti, je v današnjem finalu prepričljivo vpisala svojo prvo zmago na balvanskih preizkušnjah svetovnega pokala v športnem plezanju. Tekmovalka iz Šmartnega pri Slovenj Gradcu je svojo prvo zmago na balvanskih tekmah svetovnega pokala športnih plezalk osvojila v velikem slogu, saj je bila najboljša v vseh treh krogih tekmovanja, z najboljšim dosežkom je dobila tako kvalifikacije, polfinale in današnji finale. Prav v vseh krogih je preplezala vse balvanske smeri do vrha, torej v kvalifikacijah pet in v polfinalu in finalu po štiri.
Garnbretova je na uvodni tekmi svetovnega pokala v Švici osvojila šesto mesto. Dosežek pa nadgradila še z izjemno predstavo na začetku azijske turneje. To je še dvanajsta uvrstitev na stopničke v svetovnem pokalu za mlado športno plezalko, aktualno svetovno prvakinjo v težavnosti, ter peta zmaga, upoštevajoč dosežke tako v težavnostnem kot balvanskem plezanju.
Aktualna lastnica naslova skupne zmagovalke v težavnosti in kombinaciji v svetovnem pokalu je v finalu premagala Britanko Shauno Coxsey, zmagovalko uvodne tekme v Švici in najboljšo balvansko plezalko v minuli sezoni, ki je bila druga, in japonsko veteranko Akiyo Noguchi na tretjem mestu.
Garnbretova je bila edina slovenska finalistka na Kitajskem, Katja Kadič je v polfinalu osvojila 11. mesto. Oba slovenska predstavnika v moški konkurenci sta tekmovanje končala že v kvalifikacijah. Jernej Kruder, ki je bil v Švici peti, bo tokrat v svojo statistiko vpisal 39. mesto, Domen Škofic pa je bil med 77 tekmovalci na startu 41. (STA, PleZS)