Triglavski

Slovenske novice - Tina Horvat, Aleš Andlovič: ... vremenar videl Borisovo smrt   Večer

Na grebenu pod Malim Triglavom je zdrsnil izkušen planinec Boris Heričko iz Maribora.

MOJSTRANA, MARIBOR – Medtem ko je v dolini že nastopila pomlad, so razmere v visokogorju še povsem zimske. Kljub temu je bilo konec tedna po naših gorah zelo živahno, tudi na Triglavu. Žal je zopet kosila smrt. V soboto je pri sestopu z našega očaka umrl 48-letni Boris Heričko. Bil je zelo izkušen gornik in poznavalci gora so ob novici, da je zdrsnil z grebena Malega Triglava in padel v predel pod planinskim domom na Kredarici, ki se imenuje Snežna konta, prepričani, da je imel velikansko smolo. Gre za zelo zahtevno zavarovano pot, vendar pa ta za planince s toliko kilometrine, kot je je imel Boris, ni trd oreh.

Padal 200 metrov

Mariborčan se je podal na Triglav z naše najvišje planinske postojanke Kredarica. Čeprav ta pozimi ni oskrbovana, pa v njej ves čas dežurajo meteorologi, ki planince oskrbijo s hrano in pijačo, ponudijo pa jim tudi prenočišče. Heričko se je na turo odpravil v soboto zgodaj zjutraj in okoli desete ure krenil s Kredarice proti vrhu, padel pa je pri sestopu, nam pove dežurni meteorolog Rado Jeklar, ki je nesrečnikov padec videl in bil tudi prvi pri njem. »Videl sem ga, kako j e priletel z grebena na snežišče, dodatna smola pa je bila, da se je zadel še v skalo na snežišču. Takoj sva s še nekom odhitela do njega, a žal mu nisva več mogla pomagati, saj je bilo jasno, da je mrtev. Samo še poklicala sva GRS,« pripoveduje. Pri tem se spomni, da je na istem kraju pred nekaj leti padel in obležal tudi planinec s Primorske, malo višje na grebenu pa je leta 2015 čudežno preživel 200-metr- ski padec, prav tako pozimi, gorski tekač Dejan Grm. »Žal planinec v soboto ni imel te sreče,« pripoveduje Jeklar, tudi sam gorski reševalec. »Hudo je videti takšno nesrečo in ves čas se mi prikazuje pred očmi. Res je imel smolo, razmere so bile namreč dobre. Morda je bil sneg pri vzponu še trd, po dvanajsti uri pa se začne predirati in začnejo se delati tako imenovane cokle. Tam gor je bolj izpostavljena prečka in verjetno se mu je zgodilo prav nekaj od tega,« pripoveduje.

»Akcija j e bila bliskovita, vendar nesrečnemu planincu ni bilo več pomoči,« pa nam je povedal načelnik GRS Mojstrana Jože Martinjak. Ob 12.49 so dobili klic iz Operativnega centra in osem reševalcev je pilot letalec Klemen Tomazin s helikopterjem takoj pripeljal na Kredarico, vendar je zdravnik dr. Andrej Kunstelj lahke le še ugotovil ponesrečenčevo smrt, tako hude so bile poškodbe po 200-metskem padcu čez skale. Glavni mojstranški gorski reševalec je še povedal, da je bil ponesrečenec odlično opremljen in da je imel veliko smolo. »A razmere niso vedno tako dobre, kot je videti na prvi pogled. Zjutraj in na osenčenih predelih je sneg trd, pozneje v dnevu in na soncu pa se začne predirati,« je opozoril. Ob nesreči je bilo na Kredarici še slaba dva metra snega, temperature podnevi pa okoli ničle oziroma stopinjo nad njo.

Fantastičen človek in prijatelj

»Športnik in gornik,« so besede, s katerimi se je Mariborčan najraje sam opisoval. Ob družini in službi, delal je kot raz- važalec hrane v mariborskem podjetju, se je z vsem srcem predajal svojim hobijem. Igral je nogomet v veteranski ligi, bil prostovoljni gasilec v domači Kamnici in član Planinskega društva Večer Maribor »Izgubili smo fantastičnega človeka in velikega prijatelja Ni bil le vodnik v našem društvu, bil je tudi markacist in gospodar našega društva. Ves čas je bil zelo aktiven,« nam je včeraj povedal predsednik planinskega društva Marko Simerl.

Zatem nam je Simerl izdal da si je Boris zadal poseben cilj: »Do svojega abrahama je nameraval osvojiti Triglav po vseh možnih poteh. Že lani je bil na strehi Slovenije tudi v zimskih razmerah. Zato tokrat zagotovo ni bil nič drugače opremljen, kot je za zimske razmere v visokogorju primerno.« V PD Večer so se na občnem zboru v začetku marca dogovorili, da se bodo zadnji vikend marca skupaj povzpeli na Triglav. »Nekaj nam je prekrižalo načrte. Sploh nisem vedel, da se je Boris ta vikend sam odpravil na pot, saj z mano o tem ni govoril. Zgodilo se je, kar se je zgodilo. Kaj natančno je botrovalo nesreči, še ne vemo, saj mi ne policija ne gorska reševalna ne želita razkriti podatkov. A to je v tej fazi povsem normalno, saj nisem bližnji sorodnik,« je dejal prvi mož planinskega društva Marko Simerl.

»Bil je širok, delaven, pomagal je vsakomur, ko je le mogel. Kar koli sem mu kot predsednik rekel, da bi nekaj naredil, nikoli ni rekel ne. Morda je tu in tam rekel, da takoj ne zmore zaradi službe, a je obljubil za naslednji dan. Izgubili smo človeka, kot ga lahko samo iščeš. Šport je bil zanj vse, bil je športnik z dušo in telesom.«

TINA HORVAT
ALEŠ ANDLOVIČ
Fotografije: Facebook, PD Večer

Tisočinka, ko je šlo nekaj narobe

Večer, Črna kronika: Vodnik Planinskega društva Večer se je smrtno ponesrečil pri sestopu s Triglava. Ni bilo prvič, da je šel na Triglav pozimi.

"Vedno si se vsemu odpovedal zaradi planin, zato si za vedno tam ostal," je komentiral eden od prijateljev, ko je izvedel, da je bil zimski sestop z vrha slovenskih gora usoden za 48-letnega izkušenega planinca Borisa Herička. V soboto je novica o smrti vnesla neizmerno bolečino v njegovo družino.
Mariborčan je zdrsnil z grebena Malega Triglava in padel približno petdeset metrov čez steno in nato še po snežnem pobočju v predel pod planinskim domom na Kredarici, ki se imenuje Snežna konta. Padec poznavalca slovenskih gora je videl dežurni meteorolog Rado Jeklar in bil tudi prvi pri njem: "Videl sem ga, kako je priletel z grebena na snežišče, dodatna smola pa je bila, da se je zadel še v skalo na snežišču. Takoj sva še z nekom odhitela do njega, a žal mu nisva več mogla pomagati, saj je bilo jasno, da je mrtev," je povedal Jeklar, ki meni, da je imel planinec smolo, saj so bile razmere na gori dobre. Pot, po kateri je Boris Heričko sestopal, res velja za zelo zahtevno planinsko pot, a je imel odlično zimsko opremo in bil je izjemen poznavalec slovenskih gora.
"Boris je bil izkušen planinec. Ni bilo prvič, da je šel na Triglav pozimi. Bila je tisočinka sekunde, ko je šlo nekaj narobe. Kaj se je v tisti tisočinki sekunde zgodilo, pa ne moreš biti pameten. Lahko se mu je cokla naredila pod derezo ali pas utrgal," razmišlja Marko Simerl, vodnik Planinskega društva Večer, katerega dolgoletni vodnik je bil tudi Heričko, ki bi letos vodil izlete v visokogorje. V teh časih gre na Triglav samo izkušen planinec. "Vedel je, v kaj gre in kaj se mu lahko zgodi. Pravzaprav vsi planinci odidemo v goro z védenjem, da se lahko zgodi, da se ne bomo vrnili. Upamo seveda, da se bomo, a gora vzame, ko se odloči, da ji pripadaš," je dodal Simerl. Herička opiše z besedami: "Bil je pravi živec, aktiven povsod."
Boris Heričko, ki so ga prijatelji klicali tudi Borči, ni bil samo planinec, bil je tudi član veteranske ekipe Nogometnega kluba Limbuš - Pekre, član Potapljaškega društva Kamnica, odličen kuhar, vedno nasmejan, dober prijatelj, človek s posluhom za soljudi, kar je uresničeval tudi kot član Prostovoljnega gasilskega društva Kamnica. "Gora nam je vzela dobrega gasilca, ki jo je ljubil! Dragi Boris, počivaj v miru, v naših srcih boš ostal v lepem spominu!" so zapisali gasilci in gasilke PGD Kamnica. Zadnje slovo od Borisa Herička bo v petek na pokopališču v Kamnici.

Barbara Bradač

SMRT IZKUŠENEGA PLANINCA
Triglavski vremenar videl Borisovo smrt

Velikokrat je stal na vrhu Triglava, v soboto zadnjič.

Za abrahama je želel osvojiti Triglav po vseh poteh

Bil je planinski vodnik, markacist in gospodar PD Večer

Vecer.si 05.04.2017
Tisočinka, ko je šlo nekaj narobe - Gorska nesreča

1 komentarjev na članku "Triglavski"