Rumeni spodmol

Silvo Baznik: Izhodišče smučarske ture v Zahodnih Julijcih je preval V Žlebeh.

Iz Ljubljane odpeljemo okoli sedme ure zjutraj in okoli pol devete smo na izhodišču, kjer parkiramo na makadamskem parkirišču na desni strani prevala. Pripravimo turnosmučarsko opremo, peš stopimo nekaj korakov do zasneženega gozdnega kolovoza tik ob parkirišču, pripnemo smuči in pričnemo turo.

Sprva je snega bolj za vzorec, a dovolj za hojo na smučeh. Višje prestopimo kopni del in nato se kolovoz priključi zasneženi asfaltni cesti z nekaj več snega. Seveda se najdeta ovinka, kjer je nekaj metrov kopnine. Pri prvem je še nekaj snega ob robu, pri drugem prekoračimo nekaj metrov kopnine kar s smučmi in nadaljujemo po snegu proti planini. Tik pred planino zapustimo cesto in skozi gozd gremo na vzhodni del planine Pecol. Pred nami sta turna smučarja, ki prečita planino še bolj vzhodno. Planina ima veliko manjših vzpetinic in dolinic in potrebno je izbrati pot brez nepotrebnih spustov. Na planini je sneg trd in ga je dovolj za brezskrben vzpon in kasneje smučanje.

Ko se povzpnemo preko nekaj vzpetin, pridemo do hlevov v bližini koče Rifugio de Brazza. Stopamo naprej in še nekoliko v smeri vznožja visokega Špika pod Nosom, Špika Hude police in Špika nad Plazom. S tem se izognemo spustu v dolinice sredi planine in v zmernem vzponu nadaljujemo proti severnem delu planine. Ker snega ni ravno v obilju, nas nekoliko preseneti pogled na talni plaz, ki se je sprožil v preteklih dneh in odnesel nekaj deset metrov snega vse do trave. Sedaj stopamo za prej videnima turnima smučarjama, pred nami pa vidimo v daljavi še nekaj pohodnikov in smučarje, ki se že vračajo s svojih ciljev. Vse skupaj nas je komaj toliko kot je prstov na rokah. Prečimo sedaj že strmo pobočje in se počasi bližamo zatrebu med Vrhom Strmali (2230 m) in Špikom nad Policami (2753m). Na nebu je nekaj koprene, a sonce kljub temu prijetno greje, ko se počasi vzpenjamo na sedlo Vrh Strmali, kjer je že nekaj turnih smučarjev. Ko dosežemo sedlo, smo na višini 2201 m. Ustavimo se le za kratek čas in nato nadaljujemo vzpon sedaj že po nekoliko ojuženem snegu. Z vsakim korakom smo višje in višje. Za lažji vzpon se poslužujemo smučin predhodnikov in s številnimi prestopi smeri pridemo do Rumenega spodmola pod previsnimi stenami Špika nad Policami na višini okoli 2400 m, kjer zaključimo naš vzpon. Privoščimo si nekoliko daljši premor za povrnitev moči, okrepčilo in pripravo na smučanje.

Globoko pod nami je lepo vidno sedlo Vrh Strmali in odločimo, da najprej smučamo do sedla. Prvi zavoji so po omehčanem snegu na trdi podlagi, a ko nekoliko zavijemo z grebena, je sneg že bolj ojužen. Prismučamo do sedla, kjer za nekaj minut snamem smuči, sedem na kopnino, popijem še nekaj čaja in fotografiram. Nato zopet na smuči in nadaljujemo smuko. Več ali manj se držimo smeri vzpona, spuste naredimo po možnosti še po nedotaknjenih delih pobočij in kar prehitro smo v območju planine, kjer pripelje mimo nas še nekaj turnih smučarjev, ko uživamo na soncu v pogledih na gore nad Jezersko in Reklansko dolino. Lepo je in bilo bi škoda, da ne bi poklonili nekaj svojega časa tem lepim goram.

Kot vedno se je potrebno vrniti na izhodišče in zato v rahlem spustu po komaj odjenjanem snegu se spustimo s planine v gozd in nato na zasneženo cesto. Po cesti je prijetno, počasno in hkrati brezskrbno smučanje. Tistih nekaj metrov kopnine prehodimo kar na smučeh in ko prismučamo do parkirišča, lahko rečemo: Turo smo naredili na smučeh od avta do avta.

Pospravimo turno opremo in se odpeljemo na pijačo v priljubljeni lokalček Pri Aljažu.

1 komentarjev na članku "Rumeni spodmol "

Igor Zlodej,

Pred leti sem ob pogostih obiskih Visoke Montaževe planote rumeno-rjavo steno nad potjo na Veliko polico poimenoval Rumeni spodmol in lepo je videt, da se je ime kar prijelo.