Škofic prvi Slovenec

Gorenjski glas - Maja Bertoncelj: ... s skupno zmago | V Kranju se je končala sezona svetovnega pokala v športnem plezanju,

... ki je bila izjemna za Gorenjca Domna Škofica in Korošico Janjo Garnbret. Sta najuspešnejši par sezone. Oba sta postala skupna zmagovalca svetovnega pokala. Sanjsko leto bosta zaključila na Sejšelih.

Domen Škofic je član ŠPO PD Radovljica, kjer mu jutri pripravljajo posebno slavje, na katerem bodo proslavili tudi uspehe Vite Lukan in Luka Potočarja. Začelo se bo ob 18. uri v večnamenski dvorani Osnovne šole Antona Tomaža Linharta v Radovljici.

Kranj – Za slovenskimi športnimi plezalci je izjemna sezona, ki so jo s tekmo svetovnega pokala končali v Kranju v razprodani dvorani na Zlatem polju. V finalu težavnosti so bili štirje Slovenci: Domen Škofic je osvojil drugo mesto in s tem prve stopničke na domači tekmi, njegovo dekle Janja Garnbret je bila tretja, Mina Markovič četrta, Urban Primožič pa šesti. Zmagovalca Kranja sta Belgijka Anak Verhoeven in Nemec Sebastian Halenke. Slovenija je prvič v zgodovini tudi zmagovalka pokala narodov v težavnosti.

Janja Garnbret, 17-letna Korošica, je lahko v Kranju nastopila sproščeno, saj je bilo že pred zadnjo tekmo znano, da je osvojila skupni seštevek svetovnega pokala v težavnosti, najboljša pa je bila tudi v kombinaciji. Bolj napeto je bilo v moški konkurenci, kjer je Radovljičan Domen Škofic branil prednost pred Avstrijcem Jakobom Schubertom.

Smer je bila izredno težka, višje pa je prišel Škofic, ki je nastopil kot zadnji in se veselil največjega uspeha v karieri. Postal je prvi slovenski plezalec s skupno zmago v težavnosti. »Presrečen sem. Živim svoje sanje. Že ko sem se začel ukvarjati s športom, sem si želel, da bi bil nekje najboljši. Težko je opisati trenutne občutke, ko sem dobil pokal za skupno zmago. Ne morem verjeti, da mi je uspelo. To je bil neverjeten boj za naslov,« je po tekmi povedal 22-letni Domen Škofic.

Velik kamen od srca se je Škoficu odvalil že po sobotnem polfinalu z uvrstitvijo v nedeljski finale. »Danes je bilo že precej lažje kot včeraj, ko se mi je po uvrstitvi med najboljših osem odvalil velik kamen od srca. Vedel sem, da so se možnosti za to, da izgubim skupno zmago, zmanjšale. Danes sem užival. Smer je bila zelo zahtevna in vsak gib je bil tvegan. Dalo bi se priti še višje. Škoda, ker sem prišel ravno čez težji del, da mi ni uspelo naprej. Ko sem padel s stene, še nisem vedel, ali bo višina zadoščala za to ali ne. Mislil sem, da so tekmeci prišli višje. Glede na odziv navijačev v dvorani pa sem vedel, da mi ni šlo slabo,« je povedal in dodal, da je verjel, da mu bo uspelo ubraniti skupno zmago, bili pa so tudi dvomi. »Ni mi bilo lahko, zato pa sem še toliko bolj presrečen.« Tekma v Kranju je bila zanj drugi vrhunec sezone. »Vrhunec sezone so bile prve tri tekme, ko kar nisem mogel verjeti, kaj se dogaja. Že v lanski sezoni sem zmagal na eni tekmi, na začetku nove pa so se zmage vrstile ena za drugo. To je bilo neverjetno. Kasneje mi je prišlo malce v glavo, preveč sem začel razmišljati samo o številkah. Danes je bil drugi vrhunec, da sem sezono zaključil tako, kot je treba,« je razmišljal. Za piko na i sezone mu manjka le medalja s svetovnega prvenstva: »Po svetovnem prvenstvu v Parizu mi je bilo kar težko, ker sem si želel pokazati največ, kar bi lahko, pa mi to ni uspelo. Ne smem si želeti preveč. Moj letošnji cilj je bil biti med prvimi tremi v skupnem seštevku. Gremo po vrsti. Svetovno prvenstvo ostaja cilj za naprej.«

Ko je dvignil pokal za skupno zmago, je bila sreča nepopisna. »Pokal me bo samo spominjal na to, kaj vse sem vložil v sezono, in na to, kaj vse je prišlo iz nje. Načeloma ne razmišljam o tem, kje doma bo našel svoje mesto. Razmišljam o naslednji sezoni,« je še dejal. Tekmovalne sezone zanj še ni konec, saj bo nastopil na Plezalnih dnevih Kranja, finalu državnega prvenstva v športnem plezanju, ki bo ta konec tedna. »Upam, da bom imel potem še nekaj dni za plezanje v skali, nato pa na počitnice. Z Janjo greva v drugi polovici decembra na Sejšele. Po novem letu se bodo znova začeli treningi,« je zaključil.

V finalu je bil poleg Škofica še en Gorenjec, in sicer Škofjeločan Urban Primožič, ki je za konec kariere osvojil šesto mesto. »Z uvrstitvijo v finale sem zelo zadovoljen. Dobro sem se počutil, a smer je bila res težka. Na gibu, kjer sem padel, sem bil malce nezbran. To je bila moja najboljša sezona. Dosegel sem tri uvrstitve v finale. To je moja zadnja sezona, moj zadnji nastop in res sem zelo vesel, da mi je uspela uvrstitev v finale,« je bil vesel Primožič, ki za največji uspeh kariere šteje peto mesto na tekmi svetovnega pokala prav v Kranju leta 2011.

Dvorana pokala po šivih

Z razpletom so zadovoljni tudi organizatorji. »Nekaj let nazaj se tega sploh nismo mogli zamišljati. Dekleta so bila vedno boljša od fantov, ki so sem in tja tudi prišli na stopničke. Biti skupni zmagovalec ni enostavna stvar. Danes je prelomnica in velika spodbuda za vse, ki prihajajo za njima. Doma imajo dokaz, da se da. Racionalno pa si takšnih rezultatov ne znam razložiti. So dokaz, da se z veliko motivacije da narediti vse,« je povedal Tomo Česen.

Glede na uspešno sezono je bilo pričakovati dober obisk. Dvorana je bila razprodana. »To pomeni, da si je nedeljsko tekmovanje ogledalo okrog 1500 gledalcev. Razmišljajo tudi o večji dvorani, a bolj podpiram dobro vzdušje in polno dvorano, kot da je 2500 gledalcev v dvorani za šest ali sedem tisoč ljudi. Svetovni pokal za zdaj ostaja na Zlatem polju. Prestaviti takšno tekmovanje v drugo dvorano bi pomenilo tudi ogromen strošek, ki ga trenutno ne zmoremo,« pa je Česen nekaj besed namenil tej temi.

28.11.2016

Najtrofejnejši plezalni par letošnje sezone sta Janja Garnbret in Domen Škofic. / Foto: Gorazd Kavčič

Domen Škofic si je na zadnji tekmi svetovnega pokala priplezal drugo mesto, kar so njegove prve stopničke v Kranju. / Foto: Gorazd Kavčič