Iščemo

NeDelo: ... najboljše kolesarske poti: Krožna pot po bohinjskih lepotah

Prvi predlog bralcev, ki ga objavljamo, nas vodi na Gorenjsko, v Spodnjo in Zgornjo Bohinjsko dolino

Nedelova nagradna akcija vstopa že v četrti teden in veseli smo, ker se je v našem uredništvu nabralo precej vaših predlogov. Ker je naloga kar zahtevna in smo se vsi skupaj šele dobro ogreli, smo akcijo podaljšali do konca meseca. V njej se nam je pridružil tudi partner, Slovenska kolesarska mreža. Gre za nevladno kolesarsko zagovorniško organizacijo, ki si prizadeva za razvoj kolesarske infrastrukture, varnost kolesarjev, promocijo kolesarjenja in vzpostavitev sistemskega pristopa k razvoju kolesarjenja.

Na hitro ponovimo pravila Nedelove nagradne akcije: če s svojo družino pogosto užitkarite na kolesu, zagotovo lahko iz rokava stresete predlog za manj zahteven kolesarski izlet, primeren tudi za podmladek, predvsem pa razkošen z razgledi, zanimivostmi in ponudbo ob poti. Na kratko nam opišite pot: z izhodiščno in zaključno točko, dolžino in zahtevnostjo (najbolje z navedbo minimalne starosti otrok, ki bi jo zmogli), opozorite na točke, na katerih se je smiselno ustaviti zaradi počitka, malice, razgleda, igre ... nadvse nas bo razveselila tudi fotografija vaše družine na kolesih (ni pa pogoj za sodelovanje!).
Najboljše oziroma izžrebane bomo nagradili z boni v vrednosti 300, 200 ali 100 evrov, ki jih boste lahko unovčili morda prav za novo kolesarsko opremo, ki je, ko gre za varnost in udobje, izrednega pomena.

Do jezera in nazaj

Tokrat predstavljamo predlog za lep izlet v naravo in enega najlepših kotičkov naše dežele, ki nam ga je poslala bralka Mateja.

Pridobitev Bohinja je enkratna kolesarska pot, ki povezuje Spodnjo in Zgornjo Bohinjsko dolino. V celoti asfaltirana in zgledno označena nas bo popeljala mimo številnih naravnih in kulturnih znamenitosti Bohinja ter nas skupaj z ogledi (ali poležavanjem ob jezeru) zaposlila za ves dan. Poteka od Bohinjske Bistrice do jezera in po zgornjem delu doline naprej do Srednje vasi. Velika večina tega dela poti je namenjena samo za kolesarje in je tako primerna tudi za otroke.

Izhodišče: Kolesariti lahko začnemo pravzaprav kjerkoli v Bohinju, saj pot obide večino bohinjskih vasi in je na več mestih označena z opisnimi tablami. Naš opis se začne na vstopni točki kolesarske poti v Bohinjski Bistrici: iz Bohinjske Bistrice krenemo po glavni cesti v smeri Bleda mimo bencinske črpalke, prečimo Savo Bohinjko in takoj za njo zavijemo levo. Tu je tudi možnost parkiranja.

Opis: Z omenjenega parkirišča sledimo asfaltirani kolesarski poti, ki poteka po levem bregu Save Bohinjke. Pot je res čedna, položna in primerna za vsakogar. Premagati moramo le en krajši klanec, za katerim se »po hitrem postopku« spustimo v smeri Stare Fužine. Tu označena kolesarska pot sicer zavije desno in se nadaljuje po Zgornji Bohinjski dolini, mi pa bomo vseeno zavili do glavnega razloga za naš izlet: Bohinjskega jezera. Ob opisni tabli kolesarske poti (po omenjenem spustu) zapustimo kolesarsko pot in zavijemo levo čez mostiček ter spet levo po glavni cesti do Ribčevega Laza, od koder je čudovit pogled na jezero. Možnosti za uživanje ob jezeru je nešteto: lahko plezate ob prireditvenem prostoru Pod Skalco, si izposodite kajak, igrate odbojko na mivki ali se predate kopanju in poležavanju ...

Ko se naveličamo jezera (ne verjamem, da se bo to zgodilo prav hitro), se vrnemo do kolesarske poti (lahko gremo ob jezeru ali po glavni cesti – glejte tudi podatke gps) in nadaljujemo v smeri Stare Fužine. Kolesarska pot se sicer izogne njenemu vaškemu središču, če pa bi radi izlet obarvali še kulturnoizobraževalno, le pojdite do Stare Fužine in obiščite Planšarski muzej ter se podučite o planšarstvu in sirarstvu v teh krajih. Označena kolesarska pot se nadaljuje do vasi Studor, kjer obvezno obiščite Oplenovo hišo, enkratno 200 let staro bohinjsko domačijo, ki je preurejena v muzej.

Iz Studorja se čez travnike zapeljemo do Srednje vasi, kjer je kolesarske poti konec. Od tod se lahko v Spod­njo Bohinjsko dolino vrnemo prek Senožete ali pa preprosto po glavni cesti (ni primerno za majhne otroke) skozi vas Bohinjska Češnjica, nato pa pred vasjo Jereka zavijemo desno, se spustimo naravnost do začetka našega izleta pri Bohinjski Bistrici in odbrzimo v svet bazenov in velnesa v Vodni park Bohinj.

08.05.2016 10:00

17.04.: Nedelova nagradna akcija
Iščemo najboljše kolesarske poti ...