Zvok klopotcev

Gorenjski glas - Jelena Justin: Kolesarjenje po Goričkem (300 m) - Grozdje je bilo že obrano, a zvok klopotcev me je spremljal povsod.

Zmotno prepričanje, da je vzhod Slovenije sama ravnina. Gor in dol po kurjih možganih.

Letošnjo jesen sem deloma preživela tudi na kolesu. Vremenska napoved je bila deževna, le za vzhod Slovenije je bilo obljubljeno sonce. Pa pojdimo na vzhod, kjer imajo tudi zgledno urejene kolesarske poti! In vreme je zdržalo: sonce, modro nebo in tisti panonski veter, ki vedno piha direktno v obraz.

Izhodišče kolesarjenja so bile Moravske Toplice. Iz Moravskih Toplic se po kolesarski stezi odpeljemo proti Filovcem; sledimo kolesarski stezi in se za začetek zapeljemo v Bogojino. Le-ta je znana daleč naokoli po Plečnikovi cerkvi Gospodovega vnebohoda. Prvotna cerkev je bila 1793 prezidana in 1810 popravljena. Ker je postala premajhna, so jo po načrtih Jožeta Plečnika med leti 1925 in 1927 prezidali v dvoladijsko nesimetrično zasnovo. Vrnemo se na glavno cesto in nadaljujemo levo proti Filovcem, ki so (bili) znani predvsem po izdelovanju črne keramike. Iz Filovcev se povzpnemo na Filovski breg, ki je poleg Trnavskega brega vinogradniški slemenski zaselek. Tukaj se začne tudi Krajinski park Goričko. Zavijemo desno proti Tihi dolini, na koncu katere se po markirani poti skozi vinograd spustimo nazaj na asfaltirano cesto. V rahlem vzponu se povzpnemo do vrha Filovskega brega, kjer sta bili, še do nedavno, dve stari kmečki hiši, kriti s slamo in pričevalki ljudskega stavbarstva. Vendar, žal, o njiju lahko govorim le v pretekliku, saj sta pred dvema mesecema pogoreli. Na koncu Filovskega brega se znajdemo sredi goriških gozdov. Sledimo makadamski cesti, ki nas pripelje do asfaltirane ceste, kjer zavijemo desno in se v strmem spustu, kjer dosežemo tudi najvišjo hitrost, pripeljemo v vas Bukovnica. V vasi sledimo oznakam za Bukovniško jezero. Umetno, akumulacijsko jezero je nastalo kot protipoplavni ukrep ob regulacijskih delih ob reki Ledavi in njenih pritokih. Jezero je namenjeno ribogojništvu, ribolovu in športnemu ribolovu, hkrati pa je naravni habitat za dvoživke, kjer uspevajo tudi nekatere ogrožene rastline. Jezero ima označenih tudi 26 zdravilnih, radiestezijskih točk.

Obkolesarimo jezero, se vrnemo v Bukovnico, kjer zavijemo desno v breg, proti kraju Motvarjevci. Smo blizu madžarske meje. V Motvarjevcih zavijemo levo proti Prosenjakovcem in po kakšnem kilometru skrenemo levo proti Čikečki vasi. Peljemo se skozi vas in nadaljujemo proti Selu. Ja, cesta pa malce dol pa spet gor. Tipično Goričko. V vasi Selo si ogledamo romansko rotundo svetega Nikolaja iz 1. pol. 13. stoletja. Vizitacijski zapisi s konca 17. stoletja pišejo, da naj bi cerkev zgradili vitezi templjarji.

V Selu je arhitekturno zanimiva tudi evangeličanska cerkev, mimo katere se zapeljemo v vas Fokovci. Cesta se začne spuščati in kmalu zagledamo smerokaz Moravske Toplice. Zavijemo levo, sledi spust, vendar na drugi strani tudi vzpon do pokopališča. Peljemo mimo njega, nato pa sledi dolg, 4-kilometrski spust v Moravske Toplice. In na koncu? Hja, skok v kakšen bazen bo povsem ugajal našim mišicam.