Na vrhu smeri

Peter Podgornik: ... sva si s Polijem stisnila roke in žarečih obrazov uživala srečo in razglede, ki ti jih ponuja rob stene Vršaca v kateri sva ravnokar splezala lepo novo smer.

Tokrat sva prvič plezala skupaj, šlo je kot, da bi plezala od nekdaj ...

Čeprav sva bila v zgornjem delu smeri občasno zaskrbljena zaradi poteka samostojne linije, so se prehodi lepo odpirali pred nama. Treba je bilo samo plezat in uživat …

V sami smeri sem velikokrat pomislil na pokojnega Urbana s katerim nama kljub dolgoletni želji ni bilo dano plezati skupaj. Maja letos je na poslovilnem večeru zadnjič igrala skupaj Urbanova skupina Vertikala. Poliju sem na robu stene predlagal, da smer posvetiva skupnemu prijatelju in - tako je nastala Poslednja simfonija.

21a Poslednja simfonija: VI/IV-V, 450 m, 7 h
Peter Bajec – Poli in Peter Podgornik, 28. 8. 2015

Spominska smer Urbana Goloba, ki nas je zapustil po hudi bolezni februarja letos.
Smer poteka v desnem delu zgornje stene Vršaca, v spodnji polovici po očitnem stebru med Puntarsko smerjo na levi in smerjo Povezava P/P na desni strani. Na poševni gredini prekorači Desno Ceklinovo smer in se usmeri v črn strm kamin nad katerim se v lažjem žlebu dotakne Ceklinove smeri. Takoj za veliko ukleščeno skalo zavije levo čez plošče proti očitni poklini, ki te mimo velike strehe vodi bolj ali manj naravnost navzgor. Izstopi v škrbini desno od Popoldanske smeri.

Skala je odlična, možnosti za varovanje z metulji in klini so enkratne. V smeri sta ostala dva klina – eden na stojišču v kaminu, drugi pa v strmem skoku naslednjega raztežaja.

Dostop: S parkirišča v Zadnjici po poti do zatrepa doline in desno po markirani stezi, ki pelje na sedlo Čez dol in dalje skoraj do Zasavske koče na Prehodavcih (3 h). Malce pred kočo poiščeš prehod po strmem skrotju pod vršni del stene Vršaca (30 minut).

Opis: Vstop v smer je po neizrazitem strmem razu v vpadnici prehoda med strehasto zaporo.
Navzgor po razu, nato po travnati zajedi in levo po plošči, da se umakneš previsku na desni. Nad njim te polička potegne proti desni pod nakazani prehod skozi strehasto zaporo (stojišče). Od tu dva koraka levo in po strmi poči navzgor nato v desno čez plošče v nekakšen žlebek. Po njemu malce gor in zopet levo, navzgor in nazaj desno v položen žleb. Po njemu gor do poličke, ki zaključuje nekakšen razek pod teboj. Nad seboj pa gledaš rumeno, krušljivo streho. Od tu greš po zajedi levo od strehe navzgor in po polici proti levi pod novo streho in navzgor v lažji svet. Tako dosežeš začetek velike poševne gredine, po kateri poteka Desna Ceklinova smer, ki jo v naslednjem raztežaju prekoračiš in se usmeriš v vpadnico očitnega ozkega kamina. Kamin je spodaj previsno spodjeden in ga označuje drobljiva, rumena pečina. Na levi so rumeno-sive plošče in ogromna streha, nad njo pa velike sive plošče. Vstop v kamin ti omogoči nekakšen travnat raz, ki postaja vedno bolj pokončen (Desna Ceklinova tukaj zavije desno). Resnejše plezanje začneš po kratki strmi zajedi, ki te pripelje pod previsno pregrado. Prehod v levo ti zagreni zaplata trave, ki ne nudi dobre opore, zato jo premagaš s plitvim dihanjem in nadaljuješ po nekakšnem kotu. Ko ti previsna pregrada po dveh metrih zopet zapre pot se usmeriš v levo mimo male votlinice in prečiš v dno kamina, kjer si urediš stojišče (klin). Tako si zmogel prvo težavno mesto, čaka pa te še strm kamin, ki ga na vrhu zapira strehasta zapora. Plezaš po kaminu navzgor dokler ti ne omogoči izhoda proti levi v lažji svet. Po njemu navzgor v širok in globok gruščnat žleb do okna, ki ga tvori ogromna ukleščena skala. Skozi okno, nato levo navzgor po ploščah in po polici v levo pod nekakšen kot. Po njemu v imenitnem plezanju cel raztežaj navzgor do plošč pod ogromno streho. V kotu strehe si urediš stojišče. Od tu prečiš po ploščah pod streho v levo pod nov kot in po njemu celoten raztežaj navzgor (imenitno plezanje, klin). Do roba stene te čaka še pol raztežaja lažjega plezanja skozi škrbino nad katero se stena položi.

Priporočljiva oprema: 10-15 različnih klinov, komplet metuljev in zatiči.

Sestop: Z roba stene po stečini proti planinski koči na Prehodavcih in dalje v dolino (okrog tri ure).

PrimorskeStene.com 02.09.2015

Fotografije: avtorja smeri

SZ stena Vršaca
Foto: zg. Nejc Česen, sp. Jože Mihelič in Nejc Česen

1 komentarjev na članku "Na vrhu smeri"

Miljko Lesjak,

Peter, ti si neuničljiv. Bravo!