Obolno

Silvo Baznik: Soparno in oblačno vreme je moj spremljevalec na današnji kolesarski turi.

Prvi kilometri so me popeljali od doma preko Zaloga mimo Podgrada do sotočja rek Ljubljanice in Save. Klopci na sotočju sta bili zasedeni in zato nadaljujem kolesarjenje mimo Laz v Jevnico. Tu premagam prvi klanec na poti in nadaljujem s spustom v Kresniške Poljane. Pogled preko železniške proge in reke Save se za hip ustavi na Sv. Miklavžu in hribovju Cicelj, nato pa nadaljujem vožnjo ob reki do Kresnic. Za trenutek kolebam z nadaljevanjem ture med Zasavsko goro in Bogenšperkom, a naslednji trenutek že nadaljujem kolesarjenje ob desnem bregu reke. Grem v smeri Litije. Zasavska gora bo cilj kakšnega drugega dne. Drugič danes se ustavim ob Savi.

Nekaj ptic sem zmotil v njihovi osamljenosti in odlete, jaz pa naredim fotografije in nadaljujem po makadamu z vzponom na Pogonik. Tu stoji grad, zgrajen v začetku 16. stoletja, ki kraljuje na majhni vzpetini nad reko Savo v njenem najbolj vijugastem delu, pod njim pa teče železniška proga. Pred menoj so spusti in vzponi v senci gozdov nad reko. Ko jih prevozim, sem v Podšentjurju. Še nekaj kilometrov pedeliranja in sem v Litiji, ki jo hitro prevozim, se povzpnem po strmem klancu nad mesto in se spustim v Šmartno pri Litiji.

Zavijem levo in kolesarim preko potoka Črni potok na večkilometrski klanec, ki me pripelje do gradu Bogenšperk. Naredim premor in se okrepčam, nato pa nadaljujem vzpon in po dobrem kilometru sem na vrhu ceste, pod vasjo Javorje. Od tu dalje sledi triinpolkilometrski spust v dolino reke Temenice. Temenica je dolenjska reka ponikalnica, ki do izliva dvakrat ponikne. Izvira na južnih pobočjih Posavskega hribovja in prvič ponikne pri Dolenjih Ponikvah. Na dan pride v Mirnopeški dolini v izviru Zijalo, od koder teče reka do ponorov pri Goriški vasi, kjer ponovno izgine pod površje in se prikaže na dan pri izviru v Luknji pri Prečni. Teče čez Zaloško polje in se izlije v reko Krko. Običajno kolesarim mimo vasice Sobrače, tokrat pa naredim izjemo in se povzpnem do cerkve Sv. Andreja, od koder je lep pogled na dolino in vasi nad njo.

Vrnem se na glavno prometnico in nadaljujem kolesarjenje v Temenico in na klanec do križišča, kjer namesto v Raduhovo vas raje odvijem na manj s prometom obremenjeno cesto, ki pelje v smeri Šentvida. Cesta je slikovita, z nekaj vzponi in spusti in že peljem mimo Šentpavla in še malo pa sem v Šentvidu, znanem po vsakoletnem Taboru pevskih zborov. V središču kraja stoji barokizirana romanska župnijska cerkev Sv. Vida. Mene pa cesta zapelje v gozd na kolovoz in kmalu zagledam oznake za krožno pot do Gradišča z Lavričevo kočo in cerkvico Sv. Nikolaja. Tu odvijem levo in se po gozdni stezi z nekaj ovinki spustim skozi gozd navzdol pred krajem Vir na glavno cesto in od tu sem hipoma v Ivančni gorici. Pohitim naprej in odvijem desno proti Stični, ki je znana po cistercijanskem samostanu. Iz Stične do Obolna je okoli desetkilometrov predvsem vzpona. Peljem skozi Mekinje, Metnaj in Malo Goričico, da dosežem želeno vasico Obolno.

Nad vasjo je 776 metrov visok vrh, S travnatega vrha, ob katerem stoji koča radiokluba, je lep razgled po okoliških vrhovih in pogled ob lepem vremenu seže vse do Kamniško-Savinjskih Alp. Ker danes prevladuje sopara in na trenutke temni oblaki, pod vrhom odvijem na makadamsko gozdno cesto, ki me s spusti in vzponi popelje proti Trebeljevu. Cesta nudi kar nekaj adrenalinskih trenutkov. Pravzaprav je potrebno imeti vse pod kontrolo, predvsem zavore in hitrost. Na večkilometrskem odseku sem srečal le dva pohodnika in, kar me je malce presenetilo, en avtomobil. Cesta se z vzponom priključi cesti, ki pripelje iz Višnje gore preko Leskovca in tu zavijem desno ter po dobrem kilometru pridem na asfaltirani odsek in s spustom na Veliko Trebeljevo. Naredim še kratek ovinek na osvežilno pijačo pri sestri in nato se spustim v dolino Besnice.

Hitro kolesarim. Tokrat se odločim za najhitrejši prenos moči na kolesu in zato naslednjih petnajst kilometrov mine kot blisk. Pri Podgradu se priključim cesti iz Kresnic v Zalog. Po dveh kilometrih odvijem pod Debni vrh in si ogledam danes samoten ribnik.

Lepo je a treba je naprej. Še kilometer makadama in nato preko Kašeljskega mostu in hop sem doma, kjer se kolesarski števec ustavi pri dobrih enaindevetdesetih kilometrih. Ni slabo, mar ne?