Krušljivi svet v Raju

Gorenjski Glas - Jelena Justin: Vrh nad Škrbino (2054 m) in Tolminski Kuk (2085 m) - Zavarovana plezalna pot na goro v grebenu Bohinjskih gora. Krušljiva in izpostavljena. Zanimivi apnenčasti skladi. Od Vogla do Komne.

Ko se z gondolo pripeljemo do Rjave skale, se pred nami pokažeta dva grebena: levi, ki gre proti Rodici in Črni prsti, ter desni, ki vodi proti Bogatinu. Tisti levi nam je že dobro znan, desni pa le tja do Vogla; podali se bomo v označeno neznano in dan zaključili na Komni.

Od Ski hotela krenemo proti Šiji. Vzpnemo se mimo planine Orlove glave. Ko pridemo do sedla Šija, se levo odcepi pot proti Rodici in Črni prsti, desno pa pot proti Voglu. Zavijemo desno in sledimo markacijam. Pot se spusti v najglobljo škrbino Spodnjih Bohinjskih gora. Začnemo se strmo vzpenjati in v pomoč nam je tudi nekaj metrov jeklenice. Sledimo Slovenski planinski poti, označeni s številko 1, do velike skale, kjer je smerokaz Vogel. Pri smerokazu nadaljujemo v smeri sedla Globoko in Komne. Razgledna pot nas vodi pod vrhovi Snežni vrh, Rušnati vrh. Lahko se povzpnemo tudi na sedlo Globoko, se po brezpotju povzpnemo na Snežni vrh in po grebenu nadaljujemo vse do Vrha nad Škrbino. Pot je sicer lahko sled­ljiva, le mestoma zahtevna in krušljiva. S Konjskega sedla, 1782 m, sestopimo skoraj do planine Za Migovcem, ko se levo odcepi markirana, a brez smerokaza označena pot proti Vrhu nad Škrbino. Mimo ogromnih apnenčastih skladov se povzpnemo do melišča, ga prečimo in se v okljukih povzpnemo na Škrbino, 1910 m. S Škrbine sestopimo nekaj korakov na primorsko stran, nato pa se levo odcepi steza, ki kmalu preide v zavarovano plezalno pot. Na začetku pot poteka po nadelani široki polici, nato pa se strmo povzpne skozi žleb in preide na sončno, primorsko stran. Mestoma izpostavljen vzpon je zavarovan skoraj do vrha, ko se sprehodimo po kruš­ljivem svetu na prostran, prijazen, travnat vrh. Vrh je čudovit razglednik: proti zahodu je pred nami greben proti Tolminskemu Kuku skupaj s Podrto goro, zadaj sta Batognica, Krn, v ozadju Matajur s primorskimi hribi. Pogled na Bohinj z jezerom se ustavi na triglavskem kraljestvu, vzhodno pa je prehojeni greben, ki daje slutiti, koliko je dolg, če le pomislimo na Črno prst.

Z Vrha nad Škrbino sestopimo po zavarovani poti nazaj do Škrbine in po markirani poti nadaljujemo proti zahodu, proti Tolminskemu Kuku. Prečna pot nas pelje pod Vrh konte, Podrto goro, potem pa se povzpne na Zeleni vrh in po grebenu nadaljuje na Tolminski Kuk. Z vrha sestopimo po markirani poti do sedla Planja. Sestop je strm in krušljiv, potrebna je previdnost, da ne zdrsnemo. Ko dosežemo sedlo Planja, se povzpnemo še na Vrh Planje, 1971 m, in prek Ksera, 1900 m, nato pa nas napis na skali Govnjač usmeri desno navzdol. Pot vijuga med skalami in širnimi travniki Spodnje Komne. Pot, kjer vladata mir in tišina. Idila, daleč stran od obleganih planinskih transverzal. Ko se pred nami odpre pogled na Dolino Triglavskih jezer in pod seboj že zagledamo planino Govnjač, bodimo pozorni na skalo, na kateri piše bližnjica. Puščica nas usmeri desno, med ruševje, ki pa ni tako gosto, kot je videti na začetku, ampak je pot lepo izsekana. Bližnjica nam prihrani kar nekaj časa, saj planino Govnjač dosežemo po desni strani in tik ob ostalinah vojaških utrdb iz prve svetovne vojne. S planine nas čaka še pol ure do Komne. Najprej se vzpnemo po široki mulatjeri, ko pred seboj že zagledamo Dom na Komni; a pot do njega se še kar vije in vije …

S Komne lahko sestopimo do Savice ali pa prenočimo in naslednji dan nadaljujemo. Ja, to bomo storili!