Ama Dablam 2014 - sporočila

Igor Radovič - Zdenko Žagar = koroško-štajerska odprava
05. 11. ... Ama Dablam je zaklenil svoj JZ greben

05.11.2014 - Igor: Ko sva z Zdenčem pred nekaj dnevi krenila pod AD polna navdušenja, veselja in hrepenenja, sva bila prepričana, da nama poti na vrh ne more preprečiti nič več. Kondicijsko sva se dobro pripravila, sva dobro aklimatizirana, poganjala pa naju je jeklena volja.
Že med potjo v bazni tabor sva zvedela za tragedijo, ki se je tisto jutro zgodila nad taborom 3 na JZ grebenu. Z ogromnega visečega seraka Dablam se je odtrgal velik kos ledu. V lednem podoru je umrl Šerpa, hudo poškodovani pa so bili trije avstralski plezalci. A to niti malo ni omajalo najine volje po vrhu. Nesreče so pač sestavni del življenja, takega ali drugačnega.
Na mestu lednega odloma, ki se mu na poti na vrh ne moreš izogniti, še vedno grozijo novi odlomi, zato po vseh informacijah, ki sva jih zbrala, vsaj teden dni nihče (če letos sploh še kdo) ne bo tvegal vzpona na vrh.
Včeraj ponoči sva zato z grenko kepo v grlu in velikim razočaranjem obrnila le dobrih 1300 m pod vrhom. Brez besed sva sestopila v bazni tabor. Malo se tolaživa s skoraj 6200 m visokim Imja Tsejem. Ta gora z alpinističnega vidika ni posebej zahtevna in nama je služila zgolj kot aklimatizacijski vzpon, zato je to bolj za lase privlečena tolažba.
Danes sva že v Pankbočeju, 4000 m visoko. Pred nama je še tri dni hoje do Lukle, kratek polet do Katmanduja in let preko Istanbula na Brnik, kamor bova prispela kar nekaj dni prej, kot sva načrtovala.
Ker sva na alpinistični odpravi, dogajalo pa se ne bo nič alpinističnega več, je to najina zadnja novica. Bolj žalostna, a tako so želeli himalajski bogovi. Če bi poznali najino gorečo željo, bi bilo gotovo drugače.

Zdenč in Igor

01.11.2014 - Igor: Danes sva z Zdenčem uresničila prvi cilj. V družbi Aljoše, Danila in Simona sva se povzpela na 6189 m visok Imja Tse. Iz baznega tabora smo odšli ob 1,30 uri in bili na vrhu ob 7,30 zjutraj. Sledil je zelo dolg sestop vse do Chukunga, kamor smo prispeli zgodaj popoldne.
Jutri sestopimo proti Pangbocheju. Samova skupina bo zavila desno na treking do Goyko Rija. Z Zdenčem pa bova prespala v Pangbocheju ter se v ponedeljek odpravila v bazo pod Ama Dablam.
Po aklimatizacijski turi na Imja Tse sva dobro pripravljena. Če nama bo vreme in zdravje vsaj tako naklonjeno kot doslej, ne vidim nobenega razloga, da naju ta res izjemen hrib ne bi spustil na njegov vrh.
Če ne bo kaj posebnega,se verjetno oglasim čez kak teden, ko bo za nama poskus vzpona na AD.
V imenu obeh hvala za številne vzpodbudne besede in dobre želje.

30.10.2014 - Igor: Včeraj smo prenočili v Dingbocheju (4410 m), današnjo etapo pa smo zaključili v Chukhungu, 4730 m visoko. Jutri nadaljujemo do baznega tabora pod Imja Tse. Ta 6189 m visok vrh bomo poskušali osvojiti v soboto.
Vreme je vsak dan podobno. Večino dneva je lepo, pozno popoldne pa se pooblači, količina padavin pa je zanemarljiva.
Z Zdenčem se dobro počutiva tudi na tej višini in sva polna optimizma. Očitno Jurijevo sponzoriranje višinske sobe pred odhodom v Planici ni bilo zaman .
Lp do prihodnjič, morda že z Imja Tse v žepu.

29.10.2014 - Igor: Budistični samostan v Tengbočeju, Nuptse, Everest, Lotse in Ama Dablam danes zjutraj.

28.10.2014 - Igor: Današnjo etapo smo končali v Tengbočeju (3867 m), kjer je znameniti samostan.
Večino dneva je vreme lepo, pozno popoldne pa se poslabša in na tej višini že sneži. Padavin je bilo zaenkrat zelo malo in nas ne ovirajo.
Jutri gremo mimo odcepa za Ama Dablam. Z Zdenčem bova tam pustila vso opremo, ki je ne bova rabila na Imja Tse. Zato naju čaka prelaganje opreme v različne transportne torbe. Komaj čakava ... .
Sicer vse b. p.

27.10.2014 - Igor: Danes smo se po zajtrku odpravili na Jaro (3925 m) in si prvič v živo ogledali Ama Dablam. Res veličastna, impresivna gora. Komaj čakam, da z Zdenčem prideva v njeno vznožje. A bo trajalo še nekaj časa.
Žal sta bila Everest in Lotse skrita za oblaki. Daleč zadaj smo opazili še vrh Imja Tse, ki je naš prvi cilj.
Z Jare smo sestopili v Kunde (3840 m), kjer je Hillary zgradil šolo za tukajšnje otroke. Času primerno imajo tudi računalnisko učilnico, ki jo je postavil Korejski alpinistični klub leta 2007.
Sredi popoldneva smo se vrnili v Namche. Jutri nadaljujemo pristop proti baznemu taboru pod Imja Tse, ki leži 4970 m visoko. Do tja imamo se štiri etape.
Sonce nas je že kar dobro obarvalo, vsi smo OK.
Slik pa ni, ker sem imel prazen telefon.

26.10.2014 - Igor: Ponoči je deževalo, zjutraj pa se je vreme popravilo. V kar lepem dnevu smo opravili z drugo etapo do Namche Bazarja. Nastanili smo se Campe de Base. Zelo lep in udoben lodž.
Na poti sem bil zelo presenečen nad čistočo in urejenostjo vasi in poti. Nobenih papirčkov, cigaretnih ogorkov ali drugih smeti. Kapo dol domačinom.
Jutri se bomo za aklimatizacijo povzpeli nad Namche Bazar in lahko prvič v živo opazovali Everest, Lotse, Nuptse, ... in seveda Ama Dablam. Upam, da nam vreme dovoli potešiti našo radovednost. Nato se vrnemo v NB (3440 m), kjer bomo prespali še eno noč.
Zunaj zopet dežuje, a jutrišnji dan se bo gotovo začel z lepim vremenom

25.10.2014 - Igor: Danes malo pred 7. uro zjutraj smo z majhnim letalom pristali na edinstvenem letališču Tenzing - Hillary v Lukli 2800 m visoko. Nad reko Dud Kosi smo začeli z večdnevnim pristopom do baznega tabora pod Imja Tse. Prvo etapo smo končali v Phakdingu. Jutri nadaljujemo do Namche Bazarja. Vsi smo dobro.

23.10.2014 - Igor: Danes ob 6. zjutraj smo prispeli v Katmandu. Z Zdenčem sva ostala brez skupne transportne torbe, ki je ostala nekje na poti (verjetno v Istanbulu). Dobiva jo menda jutri zjutraj.
Odpravo sestavlja 10 članov (Samo Znidaršič, Danilo Zenko, Peter Caja, Lidija Tasner, Branko Tasner, Darko Žekš, Simon Korošec, Aljoša Hribar in midva z Zdenčem). Glavni organizator je Samo.
Prve 11 dni bomo skupaj. Pojutrišnjem letimo v Luklo in nato nadaljujemo do baznega tabora pod Imja Tse (6189 m). Predvidoma se bomo nanj povzpeli čez 9 dni.
Nato pa se razdelimo v dve skupini. Z Zdenčem, s katerim sva prvič v Nepalu, se bova namenila najinemu glavnemu cilju nasproti. Odrinila bova pod Ama Dablam. Ostali pa se bodo podali na treking v menda prekrasni Kumbu Himalaji, v katero sodi tudi najin cilj. Le za Aljošo še ne vemo točno, kako bo nadaljeval.
Kake fotografije pa žal ne morem dodati.
Torej vse OK, če spregledam težavo pri transportu opreme, ki se bo po zagotovilih letaliskih delavcev uredila jutri.
Lp iz prazničnega Katmanduja

22.10.2014 - Igor: Pa se po dolgih pripravah začenja najina velika pustolovščina. Spremljale naju bodo dobre želje mnogih med vami. Hvala vam zanje.

Fb/G-L: Igor Radovič ... Z Zdenčem se dobro zavedava, da alpinizem ni nogomet ali smučanje, zato sva še toliko bolj hvaležna vsem vam, ki ste pokazali razumevanje za najino jesensko odpravo ter na razstavi v kulturnem domu in danes na sejmu darovali del sredstev, ...

1 komentarjev na članku "Ama Dablam 2014 - sporočila"

Peter Podgornik,

Naj vama bo varna pot in obilo užitkov na gori . . .