Še zadnji pogled nazaj v leto 1979

AR 3/1980 - Nada Mlač: Malo morje prvenstvenih vzponov v Alpah

Grandes Jorasses, severna stena. Med Walkerjevim stebrom in Desmaisonovo smerjo so med 25. in 29. julijem potegnili novo smer Čehi.
L. Šlechta, Jiři Švejda, Jaroslav Kutil in Tome Prochaska. Imenovali so jo »Rolling Stones«, ocena VI, A 3. To je že sedemnajsta smer v tej steni. Tu se je zgodila tudi prav nečedna stvar, saj so štirje Švicarji razstrelili vstop Walkerja, da so prišli do tričetrt tone kristalov, ki jih prodajajo za mastne denarce. Že štiri leta so jim bili za petami francoski in švicarski žandarji, ker so se ukvarjali s to nedovoljeno trgovino. Tokrat so jih uspešno polovili.

Les Droites, severna stena. Čeha Jan Semon in Jin Slavik sta preplezala novo smer levo od Couzyjeve. Bivakirala sta na vrhu. Mestoma VI, A 2.

Petit Dru, severna stena. Omenjena Čeha sta tudi tu preplezala novo direktno smer med Poljsko smerjo in smerjo Lesueur. 28. - 30. julij, VI, A 1.

V severni steni so preplezali med 15. in 16. julijem novo smer tudi Patrick Berhault, Claude in Yves Remy. Vstop poteka diagonalno z leve proti desni in nato vzporedno z Vodniško smerjo vse do Niše, nato pa diagonalno proti klasični smeri Allain-Leininger, ki se ji priključi v izstopnem kaminu. 16 ur čistega plezanja, višina 950 m, V+.

Aiguille du Chardonnet, južna stena. Patrick Gabarrou in Paul Michod sta preplezala novo smer v severozahodni steni. Poteka po mešanem terenu, IV.

Aiguille de Talèfre, severna stena. Patrick Gabarrou in Maurice Bethermin sta v juliju preplezala novo smer, ki poteka po mešanem terenu, visoka je 750 m, dva raztežaja sta ocenjena s IV in V. Plezala sta 17 ur, ker je Gabarrou padel in si poškodoval ramo.

Pointe Centrale de Frebouze. Jean Franck Charlet, René Ghilini in Gilles Peyraulet so v SZ steni preplezali novo smer. Vstopni 350-metrski izredno strmi ledni žleb pripelje v strmo ledišče pod 80-metrsko skalno steno. Skala je trdna, ocena V/V+.

Monte Gruetta vzhodna stena. Od 4. do 5. avgusta sta Frederick Faure
in Jean Bernera opravila prvenstveni vzpon, visok 580 metrov, z oceno V+.

Aiguille de Leschaux, severovzhodna stena. John Barry in Dave Nichols sta v juliju opravila prvenstveno v levem delu stene, 12 ur, VI. Smer sledi ozebniku, ki poteka levo od smeri Gogna-Rava.

Col des Petites Jorasses, severozahodna stena. Patrick Gabarrou in Paul Mlchod sta 1. julija preplezala ledeni žleb z naklonino 60-70°, plezala sta 4 ure. Smer priporočata bolj v začetku sezone.

Brenva. Gianni Cornino in Giancarlo Grassi sta levo od Hruške preplezala smer, ki gre preko serakov. Smer primerjata z Japonsko v Grand Pilier d'Angle. Strm led doseže naklonino 55°. Smer je izredno nevarna in tvegana. Najboljše razmere v njej so, ko je vse zmrznjeno, 10.-11. julij, V, 8 ur.

Grand Pilier d'Angle. Luis Fraga in Javier Alonso sta preplezala novo smer levo od smeri Besker-Beaumont. Že zelo visoko sta prečila steber in izstopila po pobočjih, kjer sta se priključila smeri Bonatti-Zapelli. V+, 8 ur.

Mont Maudit, vzhodna stena. Patrick Gabarrou in Bernard Müller sta preplezala Androsacov ozebnik. Mešani teren, večinoma poledenel, 600 m, 6 ur, en raztežaj 80-90°, IV+.

Col Maudit. 4. julija sta Gianni Comino in Giancarlo Grassi preplezala jugovzhodni Veliki ozebnik in Centralni serak. Led je izredno strm, prehod v območju ledene jame je delikaten z naklonino okrog 80°, V, 4.20 ure.

Aiguille du Géant. Patrick Gabarrou in Bernard Müller sta v juliju preplezala tudi ledeni žleb v severni steni. Za 600 metrov visoko smer sta porabila 11 ur. Ocena mestoma 65-75°, vmes en navpičen in celo previsen raztežaj, V.

Mont Blanc du Tacul, vzhodna stena. Jean Francois Hagenmuller in Serge Koenig sta preplezala prvenstveno v stebru Treh točk levo od Gervasuttijevega stebra; 450 m, 6 ur, VI-. Plezala sta tudi po stebru desno od Martinettijevega stebra, 400 m, V, V+. Izjavljata, da je stena čudovita.

Aiguille du Plan. Gaston Rébuffat in Michel Vaucher sta preplezala novo smer, ki poteka levo od smeri Pyan-Lochmatter in desno od Ozebnika Pain du Sucre; 550 m, nekaj raztežajev V, IV, plezala ves dan.

Aiguille des Pelerins, severna stena. Desno od smeri Reppelin sta novo smer preplezala Phillippe Grenier in Antoine Noury. Dvakrat sta bivakirala, čistega plezanja je bilo 25 ur, 650 m, V+.

Poleg teh novih smeri je bilo opravljenih tudi veliko nizkih ponovitev znamenitih smeri. Na delu pa so bili tudi plezalci samohodci.

Patrick Berhault je sam preplezal ozebnik Lagarde-Segogne v Aiguille du Plan (3.30 ure), Rébuffatovo smer v severni steni Aiguille des Pelerins (4 ure), Super kuloar v Mont Blancu du Taculu (3.30 ure), smer Cornuau-Davaille v severni steni Les Droites (5.30 ure); v Grand Pilier d'Angle je preplezal dve smeri: Dufour-Frehel z izstopnim žlebom smeri Boivin-Vallencant (3 ure), do vrha Mont Blanca je zaradi slabega vremena porabil še 5.30 ure, ter smer Bonatti-Zapelli (1.50 ure) ter po Petereyskem grebenu tokrat v samo 2 urah. Opravil je tudi Carpentierov steber v Grands Charmozu (5 ur) in severovzhodni ozebnik v Druju (6.30 ure).

Veliko prečenje. Michel Berruex, Louis Audubert, Pierre Luneau in Michel Mabillon so od 2. do 16. 9. (15 dni) prečili montblanško skupino. Začeli so iz koče Albert Première, prehodili pa so 40 km, bili na 25 vrhovih, 10 prelazih, vsak je nosil okrog 18 kg težak nahrbtnik, imeli so 5 skladišč s hrano, osemkrat so bivakirali in 5 noči prespali v kočah. Ves čas so bili povezani tudi z dolino, Svoj »maraton« so končali v koči Trelatète. Samo enkrat jih je ujelo slabo vreme in to, ko so plezali s Col des Hirondelles na vrh Grandes Jorasses.

Tudi Dolfineja ni bila brez obiska. Poleg ženskega alpinističnega srečanja so bili tu še plezalci, ki so opravili nekaj prvenstvenih vzponov.

Pelvoux, Pointe Puisseux. Gaston Rébuffat in Alain Rebreyend sta plezala med zahodnim grebenom in severno steno. Smer je dolga 580 metrov, s mnogo mesti V, 5.30 ure, skala je dobra.

Pic Sans Nom. Pierre Forges je s tovariši preplezal novo smer v severni steni. Plezali so desno od Direktne smeri (smer Cambou-Francou). 580-metrska smer poteka po čudovitem granitu. Imenovali so jo La Voie du Souvenir; 15 ur.

Dome de Neige des Ecrins. Jean Marc Boivin, Francois Diaferia in Gerard Vionnet so preplezali novo smer po Centralnem lednem žlebu v severozahodni steni. Smer je visoka 1100 m. Prvih 250 m je lažjih, sledi delikatni predel 150 m v vertikalnem ledu (80° ). Bivakirali so tik pod vrhom.

Meije, severna stena. Louis Audoubert, Marc Batard in Paul Vouillard so preplezali izredno zanimivo direktno smer. Vstopili so desno od smeri Renaud, nato pa naravnost navzgor preko bariere »Z« in se priključili Renaudovi smeri že precej pod vrhom. 650 m, V, 22 ur plezanja.