Uredništvo: info@planid.org
| Registracija

Komentarji

Igor Pavlič, petek, 2. februar 2018, ob 23:14

Zavarovalnice ta terminoloigija in definicije ne zanimajo, za izplačilo oz. kritje so pomembne določbe, ki so del zavarovalne police oziroma pogodbe, kjer je navedeno, kaj zavarovalna premija pokriva in česa ne! Tam je navedeno takole: "Kot smučanje izven urejenih prog se šteje, ko član alpsko smuča ob smučarski progi, brez ustrezne turno smučarske opreme in brez namena izvajanja turne smuke ali druge planinske dejavnosti. Enako velja za turno deskanje izven urejenih prog." Torej je poleg opreme pomemben tudi namen. Kako ga bodo ugotavljali, se ne ve... Pač pa zavarovanje pokriva "turno smučanje in deskanje, ko se turne smuči oz. deska uporabljajo kot del opreme za hojo oziroma spust po snegu pri izvajanju planinske dejavnosti (pripomoček za doseganje cilja), vsaj del poti predstavlja vzpon z lastno močjo peš ali s smučmi. Poleg običajne gorniške opreme za turno smučanje potrebujemo posebne vezi;" Menda ne bodo odklonili odškodnine, če bo smučar imel na smučeh "neposebne" vezi? Pri deski vezi ne omenjajo. Najpomembnejši pa je očitno namen! Če ti bo pod steno, kjer teče pot, padel kamen na glavo, bo šlo v primeru, da si imel namen vzpenjati se po poti, za planinsko nesrečo, če si imel pa namen vstopiti v kakšno smer, težjo od IV. stonje, ne bodo pa izplačali niti pogrebnine?

Planinska zveza

Andrej Grmovšek, petek, 2. februar 2018, ob 22:42

Zakaj Komisija za alpinizem ignorira vrhunske plezalne vzpone, ki jih sama opredeljuje kot alpinistične?

Kot vsako leto je tudi letos Planinska zveza Slovenije izbrala najuspešnejše alpiniste, športne in ledne plezalce ter turne smučarje. Izbor so pripravile (KA) Komisija za alpinizem, KŠP (Komisija za športno plezanje) in KGŠ (Komisija za gorske športe). Izbor najboljših vzponov je predvsem v alpinizmu oziroma v netekmovalnih panogah »planinskih« športov, kot jih poenostavljeno imenuje predsednik Olimpijskega komiteja Slovenije, dejansko težka naloga.
Pa vendar. Ignoranca vrhunskega prvega »planinskega« prostega vzpona v alpinistični smeri Spomin v Anića kuku (8c, 300m) zelo očitno kaže, da komisija, ki je opravila izbor, ni kompetentna ali vsaj ni nepristranska. V ozadju so lahko osebne zamere, mnogo pa zagotovo doda tudi »sindrom alpinistične večvrednosti«, ki je pri nas še vedno prepogosto kritje za lastno plezalno manjvrednost.
Omenjenemu vzponu, vsaj upam da je tako, večina poznavalcev ne oporeka vrhunskosti, v njem pa je tudi nekaj izvirnosti in prvenstvenosti. Brez problema se v športno-vrhunskem smislu postavi ob bok vrhunskim vzponom športnih plezalcev v plezališčih in balvanih, vrhunskim alpinističnim vzponom v »zahtevnem« okolju ali dobrim dosežkom na tekmovanjih. Njegova »težava« je predvsem ta, da ga KA ne sprejema za »svojega« saj gre za plezalni vzpon v »prijaznem« okolju, prav tako pa je (zaradi svoje dolžine) izven »radarjev« KŠP, kaj šele KGŠ.
Vendar pa takšen vrhunski »planinski« vzpon nikakor ne bi smel spolzeti mimo vseh komisij in Planinske zveze. Komisije in krovna zveza bi morale skrbeti za razvoj in povezovanje vseh »planinskih« panog, ne pa za zatiranje nekaterih, kar posledično dosegajo z omenjeno ignoranco pri izbiranju svojih najuspešnejših športnikov. Natančneje, menim, da bi prav KA morala poskrbeti, da je pri njej registriran in kategoriziran alpinist, ki je opravil vrhunski vzpon, ki ga KA v skladu s svojimi pravili definira kot alpinističen, tudi realno ovrednoti in izpostavi. Zato Komisijo za alpinizem pozivam, da popravi svoj neustrezen pristop oziroma javno utemelji zakaj ignorira nekatere vrhunske plezalne vzpone, ki jih sama opredeljuje kot alpinistične.
Vsaj po mojem osebnem prepričanju si plezalec in vzpon zaslužita »priznanje za posebne dosežke«, najmanj pa vsaj omembo v »Oceni alpinistične sezone«.

Andrej Grmovšek

Jaka Ortar, petek, 2. februar 2018, ob 22:17

Delitev na freeride in turno smučanje je pogosta, a napačna, kar Igor misli, je variantno smučanje. Variantno pa je vsako smučanje, pri katerem višinske metre pridobivamo s pomočjo žičnic in nato:
- smučamo po neteptanih terenih znotraj meja smučišča (ang. frontcountry),
- smučamo po neteptanih terenih izven meja smučišča (ang. slackcountry),
- minimalno poštamfamo, se poženemo ali za nekaj minut obujemo pse ter smučamo po neteptanih terenih izven meja smučišča (ang. sidecountry).
V vseh treh primerih torej začnemo na vrhu žičnice in končamo na njenem vznožju.

Turno smučanje (ang. backcountry) se dogaja na lasten pogon proč od urejenih smučišč z izjemo "smučiščnega turnega smučanja" (ang. pist walking), pri katerem se vzpenjamo in spuščamo po teptanih terenih smučišča.

Freeride ali prosto smučanje pa je (kot je A. Terčelj nazorno razložil v komentarju pred leti http://www.gore-ljudje.net/novosti/42180/) izraz za način spuščanja (hitrost, izbira terena, lahko tudi akrobatski elementi ...) po neteptanem terenu - v katerikoli od zvrsti ne glede na oddaljenost od smučišča, največkrat pa v zvezi z variantnim smučanjem, helikoptrskim smučanjem ipd.

Alpinistično smučanje (ang. ski mountaineering, bigmountain skiing) po navadi od turnega (ang. ski touring) smuanja ločimo glede na naklon - ko v dobrih snežnih razmerah postane prestrmo za vzpon s psmi in se zato vzpnemo peš, že lahko govorimo o alpinističnem smučanju. To je po navadi okoli 36-38°, torej težavnost P po naši lestvici (L in N sta turna, T, Z, I in X pa alpinistično smučanje). http://www.gore-ljudje.net/novosti/73983/

Vse to (in še več) bo nazorno pojasnjeno tudi na novem snežnem portalu, ki se bo kmalu "splazil" na javne flanke medmrežja.

Igor Pavlič, petek, 2. februar 2018, ob 21:10

Kolikšna je pa predpisana minimalna razdalja od smučarske proge do območja, ko ne gre več za frirajdanje, ampak za turno smučanje?

Miha Vidov, petek, 2. februar 2018, ob 19:12

Zvrst turnega smucanja je tudi alpinisticno smucanje nad 45 stopinj

V nekaterih primerih je pzs A zavarovanje na zalost popolnoma neprimerno. Ceprav se ga Pzs skusa primerjati s podobnim OAV zavarovanjem

Seveda je zavarovanje res primerno za 90 % planinske populacije. zadeva pa se zaplete,ko stvari postanejo malce bolj resne...

Izkaze se namrec da je zavarovanje popolnoma neprimerno za malo bolse in vrhunske alpiniste zaradi nepotrebnih in nezivljenskih omejitev. Se bolj kot to bode v oći da ne pokriva Alpinisticnega smučanja in smucanja s pomocjo zicnic (freeride)

Zaradi takih neljubih omejitev smo se vedno nekatri primorani hodit po zavaravonje k sosedu čeprav bi se raje zavarovali doma.

Mocno upam da se te nesmiselne stvari spremenijo vsaj do naslednjega zavarovalnega obdobja.

Watzmann

Tone Škarja, petek, 2. februar 2018, ob 15:26

Imenitno! In glavni, to je srednji vrh, je pred dobrima dvema stoletjema prvi dosegel Slovenec.

Silvo Baznik, četrtek, 1. februar 2018, ob 20:19

Hvale vreden prispevek in predvsem vzpodbuda za nadaljevanje...

Kdor gre na turne smuči, se zaveda tako lepote kot tudi moči narave in ne izziva, da za vsako ceno opravi turo. Zaveda/zavedam se, da gora počaka in da na njen vrh stopi/stopim danes ali pa morda drugič, ko so/bodo razmere to dopuščale.

Srečno!

Umrl Jože »Pepi« Dekleva

Tone Škarja, ponedeljek, 29. januar 2018, ob 20:28

... in ob priložnostnem pogovoru in mojem "pojamranju" o premalo denarja, je rekel: "Alpinisti še veste ne, kaj imate. Drugi športniki vam vašo svobodo lahko samo zavidajo." Zapomnil sem si.

Marjeta Štrukelj, ponedeljek, 29. januar 2018, ob 15:25

Sem še malo testirala in občasno ponovno javlja: "(velik rdeč trikotnik s klicajem) Ni zadetkov za iskani pojem. Poskusite ponovno ..."
Pri ponovnih poskusih pa deluje. Samo v vednost. Lep pozdrav.

Marjeta Štrukelj, ponedeljek, 29. januar 2018, ob 13:58

Iskrena hvala tako g. Pavliču (na ta način sem tudi sestavila seznam in brisala neustrezne rezultate), kot seveda g. Škodiču. Večkrat sem poskusila, pa tistih "več rezultatov" ni in ni bilo, pokazal mi je samo izbiro, v katero sem lahko vnašala dodatne podatke. Zdaj vidim celotni rezultat in.... kaj naj rečem: se posipam s pepelom!

Zakaj prej ni delovalo, ne vem in ni pomembno. Še enkrat hvala za pomoč in... dobro je vztrajati, samo tako prideš do rezultata.

Dušan Škodič, ponedeljek, 29. januar 2018, ob 13:03

Na novem linku - https://planinskivestnik.pzs.si/ desno v arhiv vpišite šegula.

Izpiše 753 neprečiščenih zadetkov

Za več klik zgoraj na - Več rezultatov

Na novi strani, ki se prikaže, je možno tako kot prej uporabiti Filtriraj rezultate z dodatnim pojmom, ki ga vpišete v okence

Imate pa med obema okencema še možnost Napredno iskanje, kliknite nanj in se odprejo še dodatne možnosti, lahko filtrirate samo določeno zvrst objave, goro, soavtorja itd ...

Od začetka žal nobena stvar ne dela idealno, ugotovitve se sproti sporočajo informatikom.

Igor Pavlič, ponedeljek, 29. januar 2018, ob 11:59

http://www.pvkazalo.si/home.asp in v okence na desni vpiši Šegula.

Marjeta Štrukelj, ponedeljek, 29. januar 2018, ob 10:45

Iskreno upam, da bo iskalnik vsebine PV še kdo komentiral z menoj. Vem, da sem stara nerodna uporabnica spletnih strani, a vseeno prosim odgovor:
Želela sem preveriti, kaj vse je v PV objavil cenjeni g. Pavle Šegula. V kolikem času in na kakšen najbolj racionalen način bi to izvedela?

Priznam, da me je tudi stari iskalnik večkrat motil, saj je poleg iskanega pojma navrgel obilo »slame«, se pravi tega, kar v danem trenutku ne potrebuješ, pa vendar: med slamo si našel vse, kar si iskal. Izločanje neiskanih pojmov s starim programom mi je sicer vzelo debelo uro časa, a na koncu imam seznam objav g. Pavla Šegule, vključno s seznamom člankov o g. Pavlu Šeguli. Žal pa ob izdelavi seznama »s krampom« izgubim direktne povezave do njih, kar pred leti ob izdelavi drugih seznamov z enakim krampom ni bil problem.
Povejte mi, kako in v kolikšnem času z novim programom to uspe vam oz. avtorju programa? Po pravici povedano, se z novim programom jaz niti ne znam lotiti naloge. Menim, da bi malo več informacij oz. navodil koristilo še komu drugemu.

Ker bo v naslednji številki PV napovedan poudarek na zgodovini, menim, da je moje vprašanje na mestu. Upam, da vse delo ne bo končalo tako kot stari zapisi na forumu PZS.

Nesreča

Matej Kucler, četrtek, 25. januar 2018, ob 08:21

Ena in edina rešitev, da se še pravočasno obrne in poskusi naslednjič. Cilj je dosežen in to tam, ko se obrne, ne vrh.
Samo potem so nekateri razočarani, ker so se moral obrniti za sebe pa vem, da takrat postanem nasrečnejši človek na svetu.
P.s. Gore 1000x bolje poznam kot lastne žepe in v gorah doživel, preživel že marsikaj, k sreči brez GRS pomoči.

Denacionalizacija:

Lojze Budkovič, sreda, 24. januar 2018, ob 17:50

Čudna zgodba je prepletena s politiko in skregana z zgodovinskimi dejstvi.

Plaz

Metod Škarja, ponedeljek, 22. januar 2018, ob 18:03

Od udeleženega reševalca sem dobil info, da je smučar sam sprožil plaz, in to 10 m pod grebenom, verjetno v skladu z razmerami in dogodki, kot so se tudi kasneje dogajali, to je sveže napihan sneg.

Jernej Burkeljca, ponedeljek, 22. januar 2018, ob 13:45

Glede na trenutno izredno variabilnost razmer, in pogoje pod katerimi nastajajo bilteni, je verjetno jasno, da je težava v pomanjkanju zanesljivih terenskih podatkov.

V sredo je na območju Vršiča (Erjavčeva) padlo kar precej babjega pšena na 3 cm skorje, pod njo pa bolj ali manj nič mehkejšega od 1 prst. Razen zgornjih 20 cm skoraj ni šans da kaj premakneš vse do podna (ECTN ~27 @ 110). Na Voglu v četrtek baje še trši beton in tudi včeraj nad Soriško praktično popolnoma enako, edino par cm novega nad 1 cm ledene skorje kjer ni bil spihan in par cm še pod njo. Komaj skopal luknjo do 60cm (od 135) ker mi je bilo žal lopate... Na drugem koncu pa v soboto na koči pod Storžičem (~1150 m in severna stran?!) nobene omembe vredne zaplate snega (1-2 cm na kamnih). Tudi par sto višincev navzgor mi na pogled ni delovalo bistveno boljše, za Jezersko slišal podobno.

Zakaj še vedno ne 3 za Z. Julijce? Ne vem, je pa bilo babje pšeno tisti dan precej lokalna zadeva. Bolj splošna težava je bil te dni veter ampak nekih velikih količin snega za prenašat tudi ni bilo. Priznam, da se jaz v trenutni situaciji in s temi podatki ne bi mogel odločit.

Matej Kucler, ponedeljek, 22. januar 2018, ob 12:06

Veter je svoje naredil, včeraj sem tudi hodil gor proti Šitni glavi, ker drugam se nisem upal. V grapah se je že iz prelaza videlo dva odtenka, stara trda podlaga in po sredinah napihan sneg.

Marko Kern, ponedeljek, 22. januar 2018, ob 10:01

Jaka: Glede na to, kako obširna so trenutno plazovno nevarna območja in kako zlahka jih preobremenimo ter sprožimo plaz, je 2. stopnja za Zahodne Julijce prenizka. Niti ne vem, zakaj naj bi se od sobote do nedelje znižala s 3. na 2. stopnjo - v tem času se v snegu ni zgodilo praktično nič "dobrega".

Iz sobote na nedeljo se je situacija celo poslabšala, saj je padlo nekaj snega. Sicer malo, a ga je veter napihal v zamete. Vsaj za Zahodne Julijce to velja, kar so vnaprej tudi napovedali Italijani v svojem lavinskem biltenu. Bi bilo zelo koristno za vse obiskovalce gora, če bi tisti, ki je bil zadolžen za slovenski lavinski bilten preko vikenda, javno podal svoja razmišljanja za zmanjšanje nevarnosti.

V soboto sva z Marijano smučala s Špika nad Plazom, ki je navkljub imenu verjetno najmanj plazovno izpostavljen vrh Poliških Špikov (strmina do 50°). Snežni prerez je sicer pokazal šibko plast nekje 30 cm globoko, a pri norveški metodi se klada niti pri največji sili ni premaknila. Skorja se pri smučarju ni predirala in je bila večinoma trda ali celo pomrznjena.

V nedeljo sva pociljala na zahodno ramo/vrh Špika nad Nosom, ki je precej manj strm in je bil v soboto tudi presmučan. Obrnila sva na na večji vesini v srednji tretjini pobočja, kjer je bilo 20+ cm klože nad "skorjo s saharskim peskom", ki jo omenja Jaka. Tudi lokalci (beri kozorogi) so se zadrževali pod tem zametom, ki je nastal iz sobote na nedeljo.

Jaka Ortar, ponedeljek, 22. januar 2018, ob 09:11

V soboto smo nekaj 10 m pod Vratci (Vršič-Slemenova špica) pogledali zgornjih 120 cm snežne odeje v očitnem zametu. Zgornjih cca. 20 centimetrov zbitega napihanega snega se je na ~20° strmem pobočju odpeljalo TAKOJ, ko sem z žago obrezal kvader za CT.
Zbita plast se je odpeljala po nekaj centrimetrov debeli plasti babjega pšena.
V snežni odeji sta trenutno 2 plasti babjega pšena, ki lahko predstavljata nevarnost - ena je stara več kot 10 dni (nevihte v zadnjem večjem sneženju), druga pa je od ploh v sredo.
Značilno za babje pšeno je, da je zelo sipko; če pada na pomrznjeno podlago (kot v primeru izpred 2 tednov), se sproti plazi, praktično teče navzdol po pobočju kot pesek in se nabira pod stenami, na bolj položnih delih, v luknjah, grapah. Zato na veliki strmimi pšena skorajda ni, na položnejših pa ga je veliko in zato je na večji strmini zdaj lahko celo bolj varno.

K sreči je pred ohladitvijo s padavinami padal tudi saharski pesek, zato se da že s prostim očesom opaziti, kje je razgaljena nekoliko rumenkasta pomrznjena podlaga (torej brez babjega pšena in brez od vetra zbitega snega), kjer praktično ni šans za sprožitev plazu, in kje je ta pokrita z bolj belim napihanim snegom.

Na zadnji strani Vratc (proti Slemenu) pšena nisem opazil, je pa pod najvišjo napihano plastjo (~10 cm) snega nastal globinski srež, ki predstavlja šibko plast, kar se kaže kot posedanje in pokanje snežne odeje.

V soboto popoldne smo šli še z vrha prelaza Vršič proti vrhu Vršiča - kar naravnost po zahodni strani. Prvi gazeči (strmina v grapi naraste na 35+°) je z lastno težo toliko obremenil zamet, da je sprožil manjši kložasti plaz (dolg cca. 30 m), NA katerem sta se odpeljala 2 člana skupine. Zasuti sta bili le 2 smučarski palici, ki smo ju iskali kake četrt ure.

« Prejšnja stran | Število komentarjev: 9807 | Stran 2 od 491 | Naslednja stran »