Informacije

Objave z informativno vsebino.

Planinski svet - 06.06.18

Primorski dnevnik: Najmlajši na Matajurju | Donauradweg | Kamniti lovec | Drugače mladi na pohodu okrog spomenikov NOB na Hruševskem ...

Najmlajši na Matajurju

V nedeljo, 27 maja, smo se člani Mladinskega odseka Slovenskega planinskega društva Trst odpravili na izlet na Matajur. Izleta se je udeležilo 11 otrok s starši Na vrh Matajurja smo se povzpeli po daljši in zahtevnejši poti mimo kamnitega korita in vodnega zbiralnika. Vsi otroci so uspešno opravili tudi rahlo plezalni del poti. Na vrhu smo izpolnili knjižice nakar nas je zajela megla zato smo se takoj odpravili proti koči, kjer so mm pripravili zasluženo kosilo. Po krožni poti smo se v zgodnjih popoldanskih urah odpravili spet proti zbirnemu mestu, kjer smo ob koncu izleta podelili bronaste značke trem mladim planincem, ki so se udeležili vseh treh izletov Mladinskega odseka. Kljub utrujenosti so bili otroci in starši zadovoljni z izletom. (jk)

Donauradweg

Veletok Donava, druga najdaljša evropska reka, je bila tema tokratnega predavanja Slovenskega planinskega društva Gorica (SPDG), ki je v četrtek zvečer potekalo v Tumovi dvorani goričkega KB centra. Društvena člana, Majda Klemše in Fabio Marussig sta prisotnim poslušalcem predstavila svojo kolesarsko dogodivščino od bavarskega mesta Passau (»mesto treh rek«), ki leži v zatoku med Donavo in Innom, nasproti izliva reke Ilz, do nekdanje habsburške podonavske prestolnice - Dunaj.

Predavateljica je uvodoma, s serijo praktičnih nasvetov, poslušalce seznanila z vsemi organizacijskimi aspekti s katerimi lahko tovrstno potovalno izkušnjo izvedemo v najboljših logističnih in seveda tudi cenovnih pogojih.

Predhodne informacije o turi sta zakonca poiskala naravnost preko spleta, obenem pa sta se posluževala tudi številnih knjižnih vodnikov. Predhodnemu idejnemu trasiranju poti, - potekala je deloma po levem in deloma po desnem bregu reke - z vsemi namestitvenimi penzioni, je sledil še dejanski pomik prevoznega sredstva (beri: avtomobila) na ciljno točko in ponovni povratek na izhodišče, saj kolesarska tura ni bil krožna; potekala je v smeri rečnega toka. Družina Marussig/Klemše je 320-kilometrsko kolesarsko pot, ki je speljana stran od cestnih prometnic, prekolesarila v sedmih dneh.

Tok predavanja se je prepletal tudi s fotografskimi posnetki najznamenitejših območij rečne struge. Posebno slikovito je uho reke Donave, v gričevnatem in z gozdovi poraslem kraju, pri zaselku Schlögen (v bližini mesta Linz - Zgornja Avstrija), kjer se struga zoži in ustvari polotok. Donava ima zelo zanimivo krajinsko podobo tudi v vinorodnem okolišu Krems (v bližini mesta Sankt Polten - Spodnja Avstrija), kjer vinarstvo in sadjarstvo še danes narekujeta način življenja krajanov. (vas)

Kamniti lovec

To pomlad nam je vreme že nekajkrat ponagajalo, vzpon na Kobariški stol je odpadel zaradi nenavadno zgodnje vročim. Odločili smo se, da ga nadomestimo z drugačno turo, izbrali smo Kamniti lovec in izlet v lepem vremenu izvedli prejšnjo nedeljo. Meteorologi so naznanjali zgodnje popoldanske nevihte, zato smo se odločili za lažjo varianto in dosegli Sv. Višarje kar z žičnico. Še pred deveto uro smo ubrali staro vojaško pot med macesni in krenili naprej do roba krnice, ki se pod skalnimi glavami ukrivlja kakor velikanski amfiteater. V okljukih čez melišča in med skalami smo po njem prečkali še zadnja snežišča, ki se kar hitro topijo zaradi visokih temperatur. Kmalu smo prispeli pod dvojni vrh Kamnitega lovca.

Pred nami je bil zahtevnejši del poti. Malo smo si odpočili in odložili pohodne palice. Šli smo navzgor v grap, v pomoč nam je bila jeklenica. Grapo smo hitro premagali, a čakala nas je še ena, tudi ta dobro zavarovana. Zadnji del poti smo iskali oprimke za varno hojo. Kmalu smo bili na vrhu 2071 m visokega Kamnitega lovca, kjer sta zvon želja in železni križ. Po zasluženi malici smo občudovali vrhove okoliških hribov, od Do- brača do mogočnega Mangarta in Jalovca in še Viš, Montaž in našteto drugih vrhov, ki so nas obkoljevali.

Ko so prvi oblaki prekrili vrh Mangarta smo se začeli spuščati proti Višarjam. Na terasi pred planinsko kočo smo se odpočili in opazovali val turistov, pohodnikov in romarjev, ki so preplavili to lepo vasico.

Drugače mladi na pohodu okrog spomenikov NOB na Hruševskem

Petnajsterica se nas je podala v Hruševje, kjer so nas čakali domači pohodniki s slovensko zastavo na čelu in harmoniko. 2. junija se je namreč tam začel pohod od spomenika do spomenika, v organizaciji Zveze borcev iz Postojne. Pohodniki so se podali na 16 km dolgo pot, kijih je peljala od vasi do vasi, kjer so postavljeni spomeniki padlim v bojih proti okupatorju. Spoznali smo kar nekaj novih krajev, kot so Hruševje, Velika in Mala Brda, Strane, Malo in Veliko Ubeljsko, Brezje, Slavinje, Sajevče in končno Rakulik. Iz vseh teh krajev so odšli fantje in dekleta v partizane, mnogi so padli v bojih, drugi so končali v taboriščih. Veliko hiš je bilo v teh vaseh požganih, veliko ljudi izgnanih. Zanimivo je tudi, da že leta 1931 so fašisti zažgali Strane z namenom, da bi vas izbrisali in ljudi izselili, kajti bila je v napoto njihovim zelo na gosto posejanim bunkerjem. Pred vsakim spomenikom je zaigrala harmonika, mi smo zapeli pesem o Naši četici, Branka Černigoj, tajnica Zveze borcev iz Postojne, nam je podala nekaj podatkov o vasi sami in o padlih vaščanih, o javkah in 'skritih tiskarnah. Tudi poezija se je oglasila, saj je Ana Horvat recitirala nekaj svojih pesmi, še posebej občuteno Nanoškim rodoljubom. Po nekajurni hoji so se vsi pohodniki, bilo jih je okrog 80, sestali v šotoru v Rakuliku, kjer je bil pripravljen pasulj s klobaso, ki je prav teknil, saj smo bili vsi že pošteno lačni. Med kosilom nas je zabavala glasba, ki so jo izvajali štirje najstniki, dve dekleti in dva fanta, ki igrajo violino, harmoniko in kitaro, zraven še lepo pojejo. Sestavljajo ansambel, ki so mu dali ime Amaterji. Res so bili dobri, tako da so nas zvabili na ples in smo se kljub utrujenosti zavrteli ob poskočni glasbi. Bilo je lepo in že kujemo načrte za prihodnja srečanja, (km)

Dve špici

V nedeljo, 17.6., načrtuje Slovensko planinsko društvo Trst vzpon na 2046 m visoko goro Dve špici / Due pizzi v Zahodnih Julijskih Alpah. Pripeljali se bomo do Dunjske doline, kjer bomo vozila parkirali. Do bivaka Bernardinis bomo hodili po markiram stezi. Nadalje se bomo vzpenjali ob ruševinah iz prve svetovne vojne, nadaljevali pot skozi 70 m dolg predor in skozi naravno okno. Tu nas čaka ISO metrov dolga v navpično južno steno zahodnega vrha (Cima Alta) umetno izklesano polica. Nato se vzpne pot naravnost na vrh. Tura je zahtevna, premostili bomo približno 1000 m višinske razlike. Obvezna oprema za visokogorje, čelada, komplet za samovarovanje in svetilka (za predor). Za celotno turo bomo rabili 6 do 7 ur. Odhod ob 6. uri iz Bazovice, na Vagi. Na razpolago je tudi društveni kombi, vpisuje Mauro (tel. 3452420325).

Večdnevni izlet v Dolomite bo zadnji teden avgusta

V programu izletov SPDG v sezoni 2018 je razpisan tudi večdnevni izlet v Dolomite. Izlet bo v zadnjem tednu avgusta. Zaradi organizacije Prevoza in predvsem pravočasne rezervacije prenočišča v planinskih postojankah, društvo vabi interesente, da do 20. junija sporočijo če se nameravajo pobude udeležiti. Tel. 3317059216 (Vlado).

47. srečanje planincev

V organizaciji SPDT bo v nedeljo, 10. junija, 47. srečanje slovenskih planincev, članov slovenskih planinskih društev s Koroške in Furlanije Julijske krajine in gornjesavske doline ter obmejnih krajev. Uradni del srečanja bo popoldne v Prosvetnem domu na Opčinah, dopoldne pa bosta na sporedu dva pohoda, dolga uro in pol ter približno tri ure, od Banov do Opčin, mladi udeleženci pa bodo, v spremstvu starejših članov odšli na plezalno turo in orientacijski pohod. Goriški planinci se bomo na Opčine odpeljali z avtobusom (odpelje ob 8. uri s parkirišča pri Rdeči hiši). Zasedena so vsa mesta. Planinci se na srečanje lahko pripeljejo tudi s svojimi avtomobili. Zbor je določen ob 9. uri pri športnem centru Ervatti. Od tam se bomo odpeljali do Banov, od koder se bodo odpravili na pot pohodniki. Kdor se pohoda ne bo udeležil, bo na uradni del srečanja lahko počakal v Prosvetnem domu na Opčinah.

Začela se je sezona obiskov v gorah

Skorajšnji konec pouka, prijetne skoraj poletne temperature naravnost vabijo v gore. Preden se odpravimo, posebej na dvo ali tridnevni izlet, je pametno preveriti, če smo poskrbeli za plačilo članarine, ki v planinskih kočah daje pravico do popusta na ceni prenočišča. Članom PZS, ki so nezgodno zavarovani (tudi za kritje stroškov morebitnega reševanja) priporočamo, da čimprej poskrbijo za plačilo letne članarine in naj ne čakajo zadnji dan pred nameravanim izletom. Toliko bolj, ker bo sedež SPDG v Gorici v juliju in avgustu odprt samo občasno in ne vsak četrtek med 19. in 20. uro.